3 juni 2025 - 17:10 - Marokko
Veel klanten van de Chaabi Bank in Marokko schrokken onlangs enorm toen hun rekeningsaldi op de mobiele app van de bank plotseling op nul stonden. Dit technische probleem zorgde voor grote bezorgdheid onder de gebruikers.
Klanten merkten zaterdag dat hun rekeningen leeg leken toen ze hun saldo controleerden via de bankapp. Hoewel de meesten vermoedden dat het om een technische storing ging, zorgde het gebrek aan directe communicatie vanuit de bank voor extra onrust. Pas op zondagochtend meldde de bank dat de digitale diensten Chaabi Net en Pocket Bank "normaal en volledig" waren hersteld. De bank sprak van "technische onderhoudswerkzaamheden" zonder verdere details te geven, en bedankte klanten voor hun "begrip".
Lees ook: Marokkaanse klant wint zaak tegen Bank of Africa
Deze verklaring wordt door klanten als onvoldoende beoordeeld. Ze bekritiseren de late communicatie en het gebrek aan transparantie van Chaabi Bank. Bovendien roept dit technische probleem vragen op over de haalbaarheid van een versnelde overgang naar digitale bankdiensten zonder adequate aanpassingen op het gebied van infrastructuur, IT-beveiliging en crisiscommunicatie.
Terreinwagen slaat over de kop: Marokkaanse expats omgekomen
Koreaanse vlogger reageert op ophef om video met tienermeisje in Casablanca
Terreinwagen creëert paniek op volle strand Agadir
Geen enkele verkoop meer: drama op de vastgoedmarkt in Tanger
Bagagerevolutie op luchthaven Casablanca
Buschauffeur Marwa verovert internet (video)
Terreinwagen slaat over de kop: Marokkaanse expats omgekomen
Koreaanse vlogger reageert op ophef om video met tienermeisje in Casablanca
Terreinwagen creëert paniek op volle strand Agadir
Geen enkele verkoop meer: drama op de vastgoedmarkt in Tanger
Bagagerevolutie op luchthaven Casablanca
Interpol pakt twee Israëliërs op tijdens vakantie in Marokko
Ryanair wil digitaal, Marokko weigert
Vastgoedmarkt Marokko in zwaar weer: diaspora haakt af