3 juni 2025 - 17:10 - Marokko
Veel klanten van de Chaabi Bank in Marokko schrokken onlangs enorm toen hun rekeningsaldi op de mobiele app van de bank plotseling op nul stonden. Dit technische probleem zorgde voor grote bezorgdheid onder de gebruikers.
Klanten merkten zaterdag dat hun rekeningen leeg leken toen ze hun saldo controleerden via de bankapp. Hoewel de meesten vermoedden dat het om een technische storing ging, zorgde het gebrek aan directe communicatie vanuit de bank voor extra onrust. Pas op zondagochtend meldde de bank dat de digitale diensten Chaabi Net en Pocket Bank "normaal en volledig" waren hersteld. De bank sprak van "technische onderhoudswerkzaamheden" zonder verdere details te geven, en bedankte klanten voor hun "begrip".
Lees ook: Marokkaanse klant wint zaak tegen Bank of Africa
Deze verklaring wordt door klanten als onvoldoende beoordeeld. Ze bekritiseren de late communicatie en het gebrek aan transparantie van Chaabi Bank. Bovendien roept dit technische probleem vragen op over de haalbaarheid van een versnelde overgang naar digitale bankdiensten zonder adequate aanpassingen op het gebied van infrastructuur, IT-beveiliging en crisiscommunicatie.
Prins Moulay Rachid jarig
Verwoestende bosbrand woedt bij Tetouan
Zangeres Rym Fikri en Turbo samen op moordproces
Weer dwingt Ryanair-vlucht tot noodlanding in Marrakech
Spraakmakende café La Crème-moord in Marrakech opnieuw voor de rechter
Tweede verdrinkingsincident in week tijd op strand Arekman
Prins Moulay Rachid jarig
Verwoestende bosbrand woedt bij Tetouan
Zangeres Rym Fikri en Turbo samen op moordproces
Spraakmakende café La Crème-moord in Marrakech opnieuw voor de rechter
Tweede verdrinkingsincident in week tijd op strand Arekman
Strand M’diq: eindelijk rust en ruimte
Marokko gaat crimineel geld herinvesteren
Marokko’s radicale strijd tegen corruptie in ziekenhuizen