3 juni 2025 - 17:10 - Marokko
Veel klanten van de Chaabi Bank in Marokko schrokken onlangs enorm toen hun rekeningsaldi op de mobiele app van de bank plotseling op nul stonden. Dit technische probleem zorgde voor grote bezorgdheid onder de gebruikers.
Klanten merkten zaterdag dat hun rekeningen leeg leken toen ze hun saldo controleerden via de bankapp. Hoewel de meesten vermoedden dat het om een technische storing ging, zorgde het gebrek aan directe communicatie vanuit de bank voor extra onrust. Pas op zondagochtend meldde de bank dat de digitale diensten Chaabi Net en Pocket Bank "normaal en volledig" waren hersteld. De bank sprak van "technische onderhoudswerkzaamheden" zonder verdere details te geven, en bedankte klanten voor hun "begrip".
Lees ook: Marokkaanse klant wint zaak tegen Bank of Africa
Deze verklaring wordt door klanten als onvoldoende beoordeeld. Ze bekritiseren de late communicatie en het gebrek aan transparantie van Chaabi Bank. Bovendien roept dit technische probleem vragen op over de haalbaarheid van een versnelde overgang naar digitale bankdiensten zonder adequate aanpassingen op het gebied van infrastructuur, IT-beveiliging en crisiscommunicatie.
Noord-Marokko klaar voor perfecte vakantie
Recordjaar voor Israëlische wapenexport, ook naar Marokko
Te dure tickets Marokko-Tunesië zorgen voor woede
Marokko verdedigt import afval
Prins Moulay El Hassan bij militaire diploma-uitreiking (video)
Recordbod van 50 miljoen euro op Brahim Diaz
Noord-Marokko klaar voor perfecte vakantie
Recordjaar voor Israëlische wapenexport, ook naar Marokko
Marokko verdedigt import afval
Prins Moulay El Hassan bij militaire diploma-uitreiking (video)
Recordbod van 50 miljoen euro op Brahim Diaz
Nieuwe toestellen voor Royal Air Maroc
Schapen in beslag genomen in Tanger
Topfunctie misbruikt voor diefstal in Marokko