23 januari 2018 - 16:00 - Wereld
Slechts een week na de aankondiging van haar deelname aan een publiciteitscampagne van L’Oréal Paris, heeft Amena Khan zich gedwongen uit het project teruggetrokken. De jonge vrouw, die voor ophef zorgde vanwege haar hoofddoek, wordt ervan beschuldigd in 2014 anti-Israël tweets te hebben gepubliceerd.
In een bericht op Instagram reageert Amena Khan op de zaak. "Ik nam onlangs deel aan een campagne die me enthousiast maakte omdat het de inclusie vierde. Met grote spijt besloot ik me terug te trekken uit deze campagne, omdat de huidige discussies eromheen afleiden van het positief en inclusie gevoel die het geeft".
Ze vertelde dat ze de berichten die ze in 2014 schreef "diep betreurde" en bood haar excuses aan "voor de problemen die ik heb veroorzaakt. Het ondersteunen van diversiteit is een van mijn passies, ik discrimineer niemand.", aldus Amena Khan.
In haar berichten in 2014 hekelde ze Israël na een aanval op Gaza. Ze schreef toen onder meer dat Israël een illegale staat was. Ze voegde er nog aan toe dat Israël een nederlaag zou kennen en dat de Palestijnen een Holocaust beleefden waardoor het tijd was voor de VN om in te grijpen en hen een ander land te geven.
Haar beslissing om uit de campagne te stappen werd in overleg met L’Oréal genomen.
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Marokko introduceert mystery guests in hotels
Vrouw van Marokkaanse expat gearresteerd voor overspel in Nador
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Spanje vreest verlies Sebta en Melilla
Marokkaanse Sahara: nu ook Rusland?
Miss Univers en Marokkaanse verloofde: afrekening op Instagram
Algerije beschuldigt Marokko van "stelen" couscous
Meer dan derde Belg heeft buitenlandse roots
Marokkaanse courgette nekt Europese boeren