23 januari 2018 - 16:00 - Wereld
Slechts een week na de aankondiging van haar deelname aan een publiciteitscampagne van L’Oréal Paris, heeft Amena Khan zich gedwongen uit het project teruggetrokken. De jonge vrouw, die voor ophef zorgde vanwege haar hoofddoek, wordt ervan beschuldigd in 2014 anti-Israël tweets te hebben gepubliceerd.
In een bericht op Instagram reageert Amena Khan op de zaak. "Ik nam onlangs deel aan een campagne die me enthousiast maakte omdat het de inclusie vierde. Met grote spijt besloot ik me terug te trekken uit deze campagne, omdat de huidige discussies eromheen afleiden van het positief en inclusie gevoel die het geeft".
Ze vertelde dat ze de berichten die ze in 2014 schreef "diep betreurde" en bood haar excuses aan "voor de problemen die ik heb veroorzaakt. Het ondersteunen van diversiteit is een van mijn passies, ik discrimineer niemand.", aldus Amena Khan.
In haar berichten in 2014 hekelde ze Israël na een aanval op Gaza. Ze schreef toen onder meer dat Israël een illegale staat was. Ze voegde er nog aan toe dat Israël een nederlaag zou kennen en dat de Palestijnen een Holocaust beleefden waardoor het tijd was voor de VN om in te grijpen en hen een ander land te geven.
Haar beslissing om uit de campagne te stappen werd in overleg met L’Oréal genomen.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Racisme in België live op televisie onthuld
Chaos met pelgrimsvluchten in Saoedi-Arabië: Marokko komt met oplossing
Gasleiding Nigeria-Marokko: VS wil meedoen!
Ryanair in Marokko: droom wordt nachtmerrie
Klaas opgelicht door grote liefde, 85.000 euro verdwenen in Marokko
Marokko redt Spanje van totale black-out na massale stroomuitval
Spaans dorp daagt Chefchaouen uit
Marokkanen betrapt met tienduizenden euro’s in auto bij grens