18 januari 2018 - 20:44 - Marokko
Vrouwen met een hoofddoek zijn steeds meer aanwezig in publiciteitscampagnes. Ook L’Oréal is zich daar bewust van en heeft opnieuw een moslima gekozen voor de nieuwe collectie "Elvive World of Care".
Amena Khan, bekende blogger in Groot-Brittannië, werd door de cosmeticagigant gekozen voor een spotje van 60 seconden.
"Het is niet omdat men zijn haren niet laat zien dat men ze niet verzorgt! Zodra ik mijn hoofddoek afdoe, zorg ik voor mijn haren, zodat ze er nog stralender uitzien. Is dat niet wat we allemaal willen?", zegt Amena Khan in het filmpje.
In november vorig jaar had L’Oréal al veel kritiek gekregen vanwege een foto van een vrouw met een hoofddoek in een publiciteitsfolder. Het ging toen om de Marokkaanse visagiste en vlogster Salima Aliani.
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media
Afrika Cup 2025: Marokko verliest strijd
Spanje versterkt militaire aanwezigheid nabij Marokko
Belangrijke steun voor in Marokko vastgehouden influencer Armani
Meer boten naar Marokko deze zomer
Zangeres Shatha Hassoun onder vuur na "verwerpen" Marokko
Door België gezochte Marokkaan in Spanje opgepakt
Luchthaven Marrakech krijgt make-over
Moderne Amerikaanse pantserwagens voor Marokko
Marrakech zet offensief in tegen criminaliteit
Tanger: ambtenaren zwaar gestraft
Marokkaanse YouTuber vier jaar cel in
Lynx zorgt voor paniek in Tanger
Marokkaanse imams weigeren na Ramadan terug te keren uit Europa