18 januari 2018 - 20:44 - Marokko
Vrouwen met een hoofddoek zijn steeds meer aanwezig in publiciteitscampagnes. Ook L’Oréal is zich daar bewust van en heeft opnieuw een moslima gekozen voor de nieuwe collectie "Elvive World of Care".
Amena Khan, bekende blogger in Groot-Brittannië, werd door de cosmeticagigant gekozen voor een spotje van 60 seconden.
"Het is niet omdat men zijn haren niet laat zien dat men ze niet verzorgt! Zodra ik mijn hoofddoek afdoe, zorg ik voor mijn haren, zodat ze er nog stralender uitzien. Is dat niet wat we allemaal willen?", zegt Amena Khan in het filmpje.
In november vorig jaar had L’Oréal al veel kritiek gekregen vanwege een foto van een vrouw met een hoofddoek in een publiciteitsfolder. Het ging toen om de Marokkaanse visagiste en vlogster Salima Aliani.
Geldafpersing op Marokkaanse weg (video)
Europa zoekt naar deze vermiste Marokkaanse topsporters
Politicus vast voor vastgoedfraude in Tanger
Belangrijke verbindingsweg in Nador is "een schande"
Marokkaans raadslid doneert lever om tante te redden
Nederlander betrapt met camper vol hasj bij grens Marokko
Geldafpersing op Marokkaanse weg (video)
Politicus vast voor vastgoedfraude in Tanger
Belangrijke verbindingsweg in Nador is "een schande"
Marokkaans raadslid doneert lever om tante te redden
Nederlander betrapt met camper vol hasj bij grens Marokko
Stranden Al Hoceima gekaapt, autoriteiten machteloos
Marokkaanse politici verdacht van landroof
Woede om plotselinge stijging schoolgeld in Marokko