Wereld-Marokkaan met corona ontsnapt uit ziekenhuis Nador
Een van de elf passagiers die positief waren getest op het coronavirus op een boot afkomstig uit Sète, is dinsdag uit het ziekenhuis van Nador ontsnapt.
17 juli 2020 - 17:10 - Marokko
Een 33-jarige zwangere Marokkaanse vrouw is op een veerboot tussen Tanger en Sète in Frankrijk, met een helikopter opgehaald op vraag van de scheepsarts.
De hoogzwangere vrouw werd volgens een woordvoerder van het Spaans maritiem reddingscentrum Sasemar naar een ziekenhuis in Almeria gebracht.
Kort voor 15 uur had het centrum een oproep binnengekregen van de Italiaanse veerboot "Excellent" voor de evacuatie van een passagier om gezondheidsredenen.
Het Helimer 220 helikopter werd onmiddellijk ingezet om de jonge vrouw op 14 mijl van Punta Baños op te pikken. Bij de landing in Almeria werd de vrouw door een medisch team opgevangen en met een ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd.
Lees meer
Een van de elf passagiers die positief waren getest op het coronavirus op een boot afkomstig uit Sète, is dinsdag uit het ziekenhuis van Nador ontsnapt.
Een zwangere vrouw is enkele dagen geleden van een tweeling bevallen in het dorpje Sidi Issa, in de bergen bij Taza. De vrouw kon niet op tijd naar een zorgcentrum worden...
Bij een zwaar ongeval in het noorden van Safi is afgelopen vrijdag een zwangere vrouw omgekomen. 28 mensen raakten gewond, waarvan één ernstig.
In Marokko werd 31 zwangere vrouwen positief getest op het coronavirus sinds het begin van de pandemie op 2 maart dit jaar. In totaal werden 7332 besmettingen met het...
Een eerste veerboot met wereld-Marokkanen, in Marokko wonende buitenlanders en Marokkanen die in Europa vastzaten vanwege de coronacrisis, is in Nador aangekomen.