5 augustus 2011 - 21:00 - Cultuur
De Marokkaanse televisiezender 2M haalde 41% van de kijkcijfers tijdens de eerste dagen van de Ramadan. De eerste nationale zender Al Aoula volgt met 8,6% en Al Maghribia met 2,4%. De overige Marokkaanse ketens werd slechts gevolgd door 1,8% van de kijkers.
Buitenlandse zenders eigenen zich 46,1% van de nationale kijkcijfers toe, wat de duidelijke voorkeur bewijst van Marokkanen voor Egyptische en andere Arabische programma’s.
De Marokkaanse programma voor Ramadan 2011 wordt gedomineerd door komedies en wordt als zeer slecht beoordeeld door de critici. Zij vinden namelijk dat iets minder publiciteit, waarvan de toegewezen tijd veel hoger ligt dan dan de toegestane quota, en meer innovatieve producten zouden helpen de kijkers te behouden.
Vele kijkers zeggen echter de Live Show van Medi 1 Tv uitgezonden tijdens de ftour, te appreciëren.
Ryanair-piloot maakt doorstart boven Tetouan
Marokko stuurt 48.000 imams terug naar school
Mocro Maffia-acteur Marouane Meftah in de fout
Marokko helpt internationale alliantie bij vangst 3 ton cocaïne
Marokko stapt met Spanje en VK in project voor vliegende taxi’s
Megaschip Rotterdam Express botst tegen havendam in Marokko
Grote Bollywood-productie in Marokko opgenomen
Zangeres Vitaa openhartig over haar leven als moslima
Historische kaart legt ongelofelijke reis Ibn Battuta vast
Amerikaanse realitysterren strijken neer in Marokko
Releasedatum Mocro Maffia spin-off ’Tonnano’ bekend
Sandra Oh schittert in vintage kaftan op filmaffiche ’Good Fortune’
Saad Lamjarred en Asma Lmnawar op vakantie in Marbella
Spice Girl Mel B trouwt opnieuw in Marokko