5 augustus 2011 - 21:00 - Cultuur
De Marokkaanse televisiezender 2M haalde 41% van de kijkcijfers tijdens de eerste dagen van de Ramadan. De eerste nationale zender Al Aoula volgt met 8,6% en Al Maghribia met 2,4%. De overige Marokkaanse ketens werd slechts gevolgd door 1,8% van de kijkers.
Buitenlandse zenders eigenen zich 46,1% van de nationale kijkcijfers toe, wat de duidelijke voorkeur bewijst van Marokkanen voor Egyptische en andere Arabische programma’s.
De Marokkaanse programma voor Ramadan 2011 wordt gedomineerd door komedies en wordt als zeer slecht beoordeeld door de critici. Zij vinden namelijk dat iets minder publiciteit, waarvan de toegewezen tijd veel hoger ligt dan dan de toegestane quota, en meer innovatieve producten zouden helpen de kijkers te behouden.
Vele kijkers zeggen echter de Live Show van Medi 1 Tv uitgezonden tijdens de ftour, te appreciëren.
Real Madrid geeft jonge slachtoffer aardbeving Al Haouz nieuwe thuis
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Prinses Lalla Salma duikt weer op in Marokko
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Drie jaar cel voor Marokkaanse activiste Saida El Alami na koninklijke gratie
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Podium ingestort tijdens optreden Adil El Miloudi
Mawazine in de problemen: bedrijf eist honderdduizenden euro’s
Wie is Sheikha Mahra, de prinses die French Montana’s hart veroverde?
Moordzaak man Rym Fikri: weduwe komt niet opdagen
Soundos El Ahmadi neemt pauze: "Gezin eerst!"
Michael Kors geniet van "wonderbaarlijk" Marokko (foto’s)
Fat Joe waarschuwt French Montana na verloving met Dubai-prinses