5 augustus 2011 - 21:00 - Cultuur
De Marokkaanse televisiezender 2M haalde 41% van de kijkcijfers tijdens de eerste dagen van de Ramadan. De eerste nationale zender Al Aoula volgt met 8,6% en Al Maghribia met 2,4%. De overige Marokkaanse ketens werd slechts gevolgd door 1,8% van de kijkers.
Buitenlandse zenders eigenen zich 46,1% van de nationale kijkcijfers toe, wat de duidelijke voorkeur bewijst van Marokkanen voor Egyptische en andere Arabische programma’s.
De Marokkaanse programma voor Ramadan 2011 wordt gedomineerd door komedies en wordt als zeer slecht beoordeeld door de critici. Zij vinden namelijk dat iets minder publiciteit, waarvan de toegewezen tijd veel hoger ligt dan dan de toegestane quota, en meer innovatieve producten zouden helpen de kijkers te behouden.
Vele kijkers zeggen echter de Live Show van Medi 1 Tv uitgezonden tijdens de ftour, te appreciëren.
Officieel evenement voor Kroonprins Moulay Hassan (foto’s)
Special Forces eist eerste slachtoffer: Nora Gharib geeft op
RS Berkane-spelers als helden onthaald in Marokko (video)
Marokkaanse ’halal datingapp’ stuit op kritiek
Zwicht Azeddine Ounahi voor Saoedische miljoenen?
De subtiele sneer van Fouzi Lekjaâ naar Walid Regragui
Special Forces eist eerste slachtoffer: Nora Gharib geeft op
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)
Saad Lamjarred gestraft door YouTube
Arabische erfenis: Spaanse namen met Marokkaanse roots
Cabaretier Jawad es Soufi maakt carrièrepauze
Egyptische actrice Elham Shahin eert kaftan na kritiek
Unesco-erkening zellige: Marokko en Algerije in conflict
Zorgwekkende trend: echtscheidingen stijgen in Marokko