5 augustus 2011 - 21:00 - Cultuur
De Marokkaanse televisiezender 2M haalde 41% van de kijkcijfers tijdens de eerste dagen van de Ramadan. De eerste nationale zender Al Aoula volgt met 8,6% en Al Maghribia met 2,4%. De overige Marokkaanse ketens werd slechts gevolgd door 1,8% van de kijkers.
Buitenlandse zenders eigenen zich 46,1% van de nationale kijkcijfers toe, wat de duidelijke voorkeur bewijst van Marokkanen voor Egyptische en andere Arabische programma’s.
De Marokkaanse programma voor Ramadan 2011 wordt gedomineerd door komedies en wordt als zeer slecht beoordeeld door de critici. Zij vinden namelijk dat iets minder publiciteit, waarvan de toegewezen tijd veel hoger ligt dan dan de toegestane quota, en meer innovatieve producten zouden helpen de kijkers te behouden.
Vele kijkers zeggen echter de Live Show van Medi 1 Tv uitgezonden tijdens de ftour, te appreciëren.
Koning Mohammed VI onthult "Atlantisch Initiatief" voor Afrikaanse landen
Verrassend: Marokko scoort laag op gastvrijheid
Ontdekking in Marokko herschrijft einde dinosauriërs
Marokko’s nieuwe arsenaal: Drones en raketten van Israël en VS
Instagram-sensatie: Sakina Karchaoui verovert Euro 2025
Knapste politieagent van Marokko gaat viraal
Geliefde Marokkaanse presentatrice Kaoutar Boudarraja overleden
Latifa Raafat voor de rechter
Ragheb Alama: "Harira, tajine en thee in Marokko"
Ophef in Tanger om kus tijdens opnames film
Rosalía smoorverliefd op Marokkaanse stad
50 Cent deelt unieke beelden van trip in Marokko (video)
Marokkaanse mikpunt van haat na dans met Tayc in Casablanca (video)
Rapper 50 Cent laat Rabat daveren (video)