10 augustus 2012 - 11:00 - Cultuur
Teleurgesteld door de slechte Marokkaanse tv-programma’s tijdens de maand Ramadan, kijken de Marokkanen niet meer naar lokale zenders, volgens het laatste rapport van MarocMetrie.
Zo wendden 50,5% van de Marokkanen zich tot buitenlandse zenders in de eerste week van de Ramadan, terwijl 36,7% van de kijkers zegt naar 2M te kijken.
Slechts 8% blijft trouw aan Al Aoula, en 3,9% aan Al Maghribia. MarocMetrie meent wel dat deze twee kijker-categorieën geen toegang hebben tot andere zenders.
Een bijzonder teleurstellend resultaat voor 2M, die 70 miljoen dirham heeft geïnvesteerd in zijn Ramadan programma, inclusief 12,5 miljoen voor de soap "Dima Jirane", en 15 miljoen voor "Bnat Lalla Mnana".
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Marokko introduceert mystery guests in hotels
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Sean Paul kiest Marokko voor nieuwe videoclip (video)
French Montana en Swae Lee openen FIFA WK clubs
Uitstel voor Saad Lamjarred na chantage
Geheimen van Marokko: de gouden draden van het brokaat
Saad Lamjarred vecht deze week celstraf voor verkrachting aan
Chinese tv-hit kookt in Tanger
"Holy sh!t"-actrice Nora Dari in tranen op set