10 augustus 2012 - 11:00 - Cultuur
Teleurgesteld door de slechte Marokkaanse tv-programma’s tijdens de maand Ramadan, kijken de Marokkanen niet meer naar lokale zenders, volgens het laatste rapport van MarocMetrie.
Zo wendden 50,5% van de Marokkanen zich tot buitenlandse zenders in de eerste week van de Ramadan, terwijl 36,7% van de kijkers zegt naar 2M te kijken.
Slechts 8% blijft trouw aan Al Aoula, en 3,9% aan Al Maghribia. MarocMetrie meent wel dat deze twee kijker-categorieën geen toegang hebben tot andere zenders.
Een bijzonder teleurstellend resultaat voor 2M, die 70 miljoen dirham heeft geïnvesteerd in zijn Ramadan programma, inclusief 12,5 miljoen voor de soap "Dima Jirane", en 15 miljoen voor "Bnat Lalla Mnana".
Ezelraces in Marokko: viraal succes maar ook veel kritiek
Deze Marokkaanse badplaats is perfect voor einde zomer
Zakaria El Ouahdi kiest familie boven carrière
Brits echtpaar adopteert Marokkaanse zwerfhond na 80 km achtervolging
Bruiloft in Tanger eindigt in vlammenzee
Bekende influencer krijgt celstraf en hoge boete in Marokko
Podium ingestort tijdens optreden Adil El Miloudi
Mawazine in de problemen: bedrijf eist honderdduizenden euro’s
Wie is Sheikha Mahra, de prinses die French Montana’s hart veroverde?
Moordzaak man Rym Fikri: weduwe komt niet opdagen
Soundos El Ahmadi neemt pauze: "Gezin eerst!"
Michael Kors geniet van "wonderbaarlijk" Marokko (foto’s)
Fat Joe waarschuwt French Montana na verloving met Dubai-prinses
Hoe actrice Golshifteh Farahani maatjes werd met Leonardo DiCaprio in Marokko