10 augustus 2012 - 11:00 - Cultuur
Teleurgesteld door de slechte Marokkaanse tv-programma’s tijdens de maand Ramadan, kijken de Marokkanen niet meer naar lokale zenders, volgens het laatste rapport van MarocMetrie.
Zo wendden 50,5% van de Marokkanen zich tot buitenlandse zenders in de eerste week van de Ramadan, terwijl 36,7% van de kijkers zegt naar 2M te kijken.
Slechts 8% blijft trouw aan Al Aoula, en 3,9% aan Al Maghribia. MarocMetrie meent wel dat deze twee kijker-categorieën geen toegang hebben tot andere zenders.
Een bijzonder teleurstellend resultaat voor 2M, die 70 miljoen dirham heeft geïnvesteerd in zijn Ramadan programma, inclusief 12,5 miljoen voor de soap "Dima Jirane", en 15 miljoen voor "Bnat Lalla Mnana".
Hakim Ziyech traint in Amsterdam, terugkeer naar Eredivisie?
Belangrijke promotie voor Kroonprins Moulay Hassan
Man wil scheiden, Marokkaanse biedt groot bedrag om hem te houden
Onfrisse praktijken in restaurants Tanger
Ryanair cancelt vluchten naar Marokko
Algerije voert algemene mobilisatie in: Marokko doelwit?
Nasrdin Dchar aan Koning Willem-Alexander: "Medeplichtig aan genocide Gaza"
El Rogui, de man die de Marokkaanse troon wilde en werd verslonden door leeuwen
Ruim 190 klachten tegen rapper ElGrandeToto afgewezen
Narjiss El Hallak kondigt scheiding aan via Instagram
Hakimi en Mbappé met Bad Bunny in Puerto Rico (video)
Groot zomerfestival van start in Al Hoceima
Hollywood-giganten kiezen Marokko: Zendaya en Matt Damon in Dakhla
Latifa Raafat verrast rechtbank met ongevraagde getuigenis