14 augustus 2011 - 09:00 - Cultuur
De sitcom "Dima Jirane", in prime time uitgezonden op 2M tijdens deze Ramadan, zou dagelijks gemiddeld 55% van televisiekijkers aantrekken met een piek van 57,2% afgelopen zondag, volgens Ali n ’Productions, co-producent van de serie.
Deze uitzonderlijk cijfers voor een Ramadanmaand, brengt "Dima Jirane" op de eerste plaats van de fictie-programma’s gekeken door de ramadaners.
"Yak Hna Jirane", eerste seizoen van "Dima Jirane" uitgezonden tijdens Ramadan 2010 op 2M werd dagelijks gevolgd door bijna drie miljoen Marokkanen.
"Dima Jirane" begrijpt 30 afleveringen van 26 minuten elk. De serie maakt deze dagen de polemiek in Marokko omdat het aantal reclamespots tijdens de uitzending ervan, ver boven de toegelaten quota ligt.
Op de eerste dag van Ramadan haalde 2M 41% van de kijkcijfers, gevolgd door Al Aoula met 8,6%, Al Maghribia met 2,4% en de andere Marokkaanse zenders 1,8%. Buitenlandse zenders eigenen zich ook nog eens 46,1% van de nationale kijkcijfers toe dit Ramadan.
Belasting betalen in Marokko verandert
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Ihattaren kiest definitief voor Marokko boven Nederland
Hakim Ziyech met moeder, Nayef Aguerd en Kurt Zouma in Marrakech
Sean Paul kiest Marokko voor nieuwe videoclip (video)
French Montana en Swae Lee openen FIFA WK clubs
Uitstel voor Saad Lamjarred na chantage
Geheimen van Marokko: de gouden draden van het brokaat
Saad Lamjarred vecht deze week celstraf voor verkrachting aan
Chinese tv-hit kookt in Tanger
"Holy sh!t"-actrice Nora Dari in tranen op set
Marokkaanse actrice Naïma Bouhmala overleden