14 augustus 2011 - 09:00 - Cultuur
De sitcom "Dima Jirane", in prime time uitgezonden op 2M tijdens deze Ramadan, zou dagelijks gemiddeld 55% van televisiekijkers aantrekken met een piek van 57,2% afgelopen zondag, volgens Ali n ’Productions, co-producent van de serie.
Deze uitzonderlijk cijfers voor een Ramadanmaand, brengt "Dima Jirane" op de eerste plaats van de fictie-programma’s gekeken door de ramadaners.
"Yak Hna Jirane", eerste seizoen van "Dima Jirane" uitgezonden tijdens Ramadan 2010 op 2M werd dagelijks gevolgd door bijna drie miljoen Marokkanen.
"Dima Jirane" begrijpt 30 afleveringen van 26 minuten elk. De serie maakt deze dagen de polemiek in Marokko omdat het aantal reclamespots tijdens de uitzending ervan, ver boven de toegelaten quota ligt.
Op de eerste dag van Ramadan haalde 2M 41% van de kijkcijfers, gevolgd door Al Aoula met 8,6%, Al Maghribia met 2,4% en de andere Marokkaanse zenders 1,8%. Buitenlandse zenders eigenen zich ook nog eens 46,1% van de nationale kijkcijfers toe dit Ramadan.
Grenspost Beni Nssar onder spanning heropend
Spanjaard overleden na brutale aanval in Marokkaanse geboortestad
Zorgminister op pad in Nador en Driouch
Verkrachtingszaak rond Achraf Hakimi wordt complexer
Marokko sterker dan Duitsland in FIFA-ranglijst
Marokkaanse overheid ontslaat zes politici om corruptie
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Podium ingestort tijdens optreden Adil El Miloudi
Mawazine in de problemen: bedrijf eist honderdduizenden euro’s
Wie is Sheikha Mahra, de prinses die French Montana’s hart veroverde?
Moordzaak man Rym Fikri: weduwe komt niet opdagen
Soundos El Ahmadi neemt pauze: "Gezin eerst!"
Michael Kors geniet van "wonderbaarlijk" Marokko (foto’s)
Fat Joe waarschuwt French Montana na verloving met Dubai-prinses