14 augustus 2011 - 09:00 - Cultuur
De sitcom "Dima Jirane", in prime time uitgezonden op 2M tijdens deze Ramadan, zou dagelijks gemiddeld 55% van televisiekijkers aantrekken met een piek van 57,2% afgelopen zondag, volgens Ali n ’Productions, co-producent van de serie.
Deze uitzonderlijk cijfers voor een Ramadanmaand, brengt "Dima Jirane" op de eerste plaats van de fictie-programma’s gekeken door de ramadaners.
"Yak Hna Jirane", eerste seizoen van "Dima Jirane" uitgezonden tijdens Ramadan 2010 op 2M werd dagelijks gevolgd door bijna drie miljoen Marokkanen.
"Dima Jirane" begrijpt 30 afleveringen van 26 minuten elk. De serie maakt deze dagen de polemiek in Marokko omdat het aantal reclamespots tijdens de uitzending ervan, ver boven de toegelaten quota ligt.
Op de eerste dag van Ramadan haalde 2M 41% van de kijkcijfers, gevolgd door Al Aoula met 8,6%, Al Maghribia met 2,4% en de andere Marokkaanse zenders 1,8%. Buitenlandse zenders eigenen zich ook nog eens 46,1% van de nationale kijkcijfers toe dit Ramadan.
Dit zijn de geplande of in aanbouw zijnde snelwegen in Marokko
Racisme: Marokkaan mishandeld op luchthaven Malaga (video)
Marokko: stijging prijs gasfles, wanneer?
Walid Regragui op zoek naar nieuwe spelers
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media
Afrika Cup 2025: Marokko verliest strijd
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media
Belangrijke steun voor in Marokko vastgehouden influencer Armani
Zangeres Shatha Hassoun onder vuur na "verwerpen" Marokko
Boabdil El Chico: de laatste Sultan van Al-Andalus
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Special Forces eist eerste slachtoffer: Nora Gharib geeft op
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)
Saad Lamjarred gestraft door YouTube