12 juli 2022 - 16:20 - Economie
Royal Air Maroc heeft de levering van haar laatste twee Boeing 737 Max 8 vliegtuigen geannuleerd en is van plan een aanbesteding uit te schrijven om haar vloot van Boeing 737 NG’s te vernieuwen.
De laatste twee bestelde Boeing 737 Max 8 toestellen zullen niet geleverd worden aan Royal Air Maroc, dat de bestelling heeft geannuleerd, meldt Le Journal de l’aviation. Het besluit wordt gerechtvaardigd door het feit dat de luchtvaartmaatschappij al een 737 Max 8 (CN-MAX) exploiteert, die in december 2018 in ontvangst werd genomen, en een 737 Max 8 (CN-MAY), die op 1 maart 2019 werd geleverd, enkele dagen voor het ongeluk met de 737 Max van Ethiopian Airlines. De toestellen bleven twee jaar aan de grond, voordat zij in juli 2021 weer mochten vliegen.
Lees ook: Royal Air Maroc verkoopt vliegtuigen
Na de terugtrekking van Royal Air Maroc zijn de twee vliegtuigen (LN 7460&7601) bij de vloot van Icelandair gekomen. Zij dragen nu de registraties TF-ICL en TF-ICM en zijn geconfigureerd met 16 zitplaatsen in de economy class.
Lees ook: Royal Air Maroc weet niet wat te doen met piloten in opleiding
De Marokkaanse luchtvaartmaatschappij is van plan een aanbesteding uit te schrijven voor de vernieuwing van haar vloot van Boeing 737NG’s.
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Racisme in België live op televisie onthuld
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?