7 juni 2015 - 18:30 - Economie
Reclame maken tijdens de Ramadanmaand wordt dit jaar nog duurder op 2M. Voor een spotje van 30 seconden tijdens de iftar vraagt de Marokkaanse televisiezender 110.000 dirham.
Adverteerders zullen dit jaar dus nog meer betalen. Vorig jaar was de prijs van een 30 seconden durende reclame 109.000 dirham. 2M heeft daarmee de duurste reclametijd op de Marokkaanse televisie.
Voor en na de iftar daalt de prijs van een reclamespotje naar 105.000 dirham. 2M biedt zelfs Ramadan-reclamepakketten aan van 4,2 miljoen dirham.
De televisiezender haalt tijdens de Ramadan gemiddeld 20% van zijn jaarlijkse reclame omzet binnen. Ook dit jaar heeft de zender voor de vastenmaand een speciale rooster opgesteld. Ondanks de inspanningen verliest 2M, net zoals Al Aoula en andere Marokkaanse zenders, elk jaar meer kijkers ten voordele van buitenlandse satellietzenders.
Strenge controle op brandstof in Marokko
Marokkaanse diaspora massaal naar huis
Duizenden banen bedreigd in Marokko
Anouar Ait El Hadj schittert in Champions League
Real Madrid geeft jonge slachtoffer aardbeving Al Haouz nieuwe thuis
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Strenge controle op brandstof in Marokko
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden