7 juni 2015 - 18:30 - Economie
Reclame maken tijdens de Ramadanmaand wordt dit jaar nog duurder op 2M. Voor een spotje van 30 seconden tijdens de iftar vraagt de Marokkaanse televisiezender 110.000 dirham.
Adverteerders zullen dit jaar dus nog meer betalen. Vorig jaar was de prijs van een 30 seconden durende reclame 109.000 dirham. 2M heeft daarmee de duurste reclametijd op de Marokkaanse televisie.
Voor en na de iftar daalt de prijs van een reclamespotje naar 105.000 dirham. 2M biedt zelfs Ramadan-reclamepakketten aan van 4,2 miljoen dirham.
De televisiezender haalt tijdens de Ramadan gemiddeld 20% van zijn jaarlijkse reclame omzet binnen. Ook dit jaar heeft de zender voor de vastenmaand een speciale rooster opgesteld. Ondanks de inspanningen verliest 2M, net zoals Al Aoula en andere Marokkaanse zenders, elk jaar meer kijkers ten voordele van buitenlandse satellietzenders.
Tanger: illegale bouwwoede opnieuw de kop ingedrukt
HSL Kenitra-Marrakech: Frankrijk wil concurrentie uitschakelen
Zware straf voor Eliesse Ben Seghir
Franse coach MC Alger bekeert zich tot de islam (video)
Kauwgom verboden op scholen in Marokko
Chaos in Tanger: één enkele veerboot en uren wachten
Engie verlaat kolensector in Marokko
Marokko: stijging prijs gasfles, wanneer?
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro