7 juni 2015 - 18:30 - Economie
Reclame maken tijdens de Ramadanmaand wordt dit jaar nog duurder op 2M. Voor een spotje van 30 seconden tijdens de iftar vraagt de Marokkaanse televisiezender 110.000 dirham.
Adverteerders zullen dit jaar dus nog meer betalen. Vorig jaar was de prijs van een 30 seconden durende reclame 109.000 dirham. 2M heeft daarmee de duurste reclametijd op de Marokkaanse televisie.
Voor en na de iftar daalt de prijs van een reclamespotje naar 105.000 dirham. 2M biedt zelfs Ramadan-reclamepakketten aan van 4,2 miljoen dirham.
De televisiezender haalt tijdens de Ramadan gemiddeld 20% van zijn jaarlijkse reclame omzet binnen. Ook dit jaar heeft de zender voor de vastenmaand een speciale rooster opgesteld. Ondanks de inspanningen verliest 2M, net zoals Al Aoula en andere Marokkaanse zenders, elk jaar meer kijkers ten voordele van buitenlandse satellietzenders.
Marokkaanse familie El Ballouti terroriseert België
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Megaproject gaspijpleiding Marokko-Nigeria start in Dakhla
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?