Zoeken

Wat gebeurde er op de Royal Air Maroc vlucht van 24 augustus?

11 september 2014 - 16:04 - Marokko

©

Een nieuwe Facebook-pagina werd een paar dagen geleden gecreëerd door ontevreden passagiers van de vlucht AT-764Y van Marokkaanse luchtvaartmaatschappij Royal Air Maroc. Op de vlucht tussen Casablanca en Parijs van 24 augustus is er volgens hen iets heel erg mis gegaan.

De informatie kan niet worden bevestigd. Wij beschikken momenteel enkel over de getuigenis van enkele passagiers van de vlucht. Maar als wat ze vertellen waar is, dan ontstond er groot paniek aan boord nadat het vliegtuig enkele meters naar beneden donderde en er de hele reis een geur van verbrand hing.

Bericht geplaatst op de Facebook-pagina van de passagiers

"Naar aanleiding van de vele vragen, plaats ik dit bericht waarin wordt uitgelegd wat er juist gebeurde op de vlucht van Royal Air Maroc op 24 augustus 2014. Tijdens de vlucht rende een bemanningslid opeens in paniek door het gangpad.

Toen viel het vliegtuig plotseling meerdere meters naar beneden en kwamen de zuurstofmaskers tevoorschijn terwijl het toestel heel erg schudde en bleef neervallen.

Paniek en de kreten van kinderen en hun ouders heersten in het vliegtuig. We kregen geen enkel bericht van de piloot of de bemanning. We werden aan ons lot overgelaten. Bovendien werkten de zuurstofmaskers niet en hing er een sterke geur van gas of verbrand kabel. We begonnen zelfs te hoesten, zo sterk was die geur. In het vliegtuig hoorden we enkel de gebeden van de bange en huilende passagiers. Zelfs de bemanning was bang. Jonge mannen, vrouwen, oudere mensen, iedereen huilde en bad ... het was afschuwelijk om het geschreeuw van kinderen te horen, hun ouders... We dachten allemaal dat we gingen sterven in dat vliegtuig. Na deze lange en gruwelijke episode stabiliseerde de piloot het vliegtuig. Maar we vlogen zo laag dat we de Atlantische Oceaan, en later ook kleine dorpjes in Frankrijk, konden zien, en dat tot in Parijs Orly.

De eerste officier durfde te verklaren dat "het niets was" en dat het daarom zo belangrijk was om de veiligheidsinstructies aan het begin van de vlucht goed te volgen. Ik vermeld er toch even bij dat er geen instructies werden gegeven aan het begin van de vlucht. Slechts enkele basishandelingen werden op een schermpje getoond, zoals (werkende) zuurstofmaskers. De eerste officier vroeg ons ook om de zaak stil te houden. Toen ik hem vroeg waarom de zuurstofmaskers niet werkten, antwoordde hij dat die van hen wel functioneerden! "

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team