Marokko bouwt duurste infrastructuur in Afrika
De aanleg van een HSL-spoorlijn in Marokko is op dag van vandaag het duurste infrastructuurproject in Afrika. Dat blijkt uit een rapport van een Britse auditkantoor.
3 april 2017 - 16:50 - Economie
Koning Mohammed VI heeft vrijdag de bouw gelanceerd van de zonnecentrale Noor Ouarzazate IV, laatste fase van het grootste zonnecomplex ter wereld met een totale capaciteit van 582 Megawatt.
De vierde centrale komt in de gemeente Ghessate op 137 hectare. Noor Ouarzazate IV zal een investering vergen van 750 miljoen dirham. De centrale zal een capaciteit van 72 Megawatt hebben en zal vanaf volgend jaar met fotovoltaïsche technologie opgewekte elektriciteit produceren.
De zonnecentrale Noor werd ontwikkeld door Masen en een consortium van bedrijven geleid door Acwa Power. Marokko wil in 2030 ruim 52 procent van zijn energieverbruik uit hernieuwbare bronnen halen.
Lees meer
De aanleg van een HSL-spoorlijn in Marokko is op dag van vandaag het duurste infrastructuurproject in Afrika. Dat blijkt uit een rapport van een Britse auditkantoor.
Koning Mohammed VI heeft donderdag in zijn paleis in Rabat een werksessie voorgezeten over de hernieuwbare energieprojecten die door Masen worden uitgevoerd.
Tegen 2020 zal Marokko zijn objectief bereiken om 42% van zijn elektriciteitsverbruik uit hernieuwbare energieën te halen. Dat stelde de voorzitter van het Marokkaanse...
Een consortium van Saoedische bedrijven onder leiding van Acwa Power gaat de twee nieuwe centrales van het zonnecomplex van Ouarzazate realiseren.
De eerste centrale van het zonnecomplex Noor-Ouarzazate is donderdag officieel ingehuldigd door Koning Mohammed VI. De monarch lanceerde tegelijkertijd de bouw van de twee...