27 april 2021 - 18:20 - Wereld
Marrakech haalt het nieuws in de Verenigde Staten. Via ‘The Adventure : Life changing Travel’, staat de okerkleurige stad 45 minuten lang in de schijnwerpers in een Amerikaanse realityshow die zal worden uitgezonden op de streamingdienst van Disney+.
’The Adventure: Life changing Travel’, werd afgelopen maart gefilmd met de hulp van het Nationaal Marokkaans Verkeersbureau (ONMT) en de Regionale Raad voor Toerisme (CRT). Beroemdheden vertellen in het programma over de trektochten die hun leven hebben beïnvloed, schrijft l’Economiste. Voor de aflevering die in Marrakech werd opgenomen, reisden de twee gastheren van de show, Curt Anderson en influencer Shayna Taylor, evenals de met een Emmy bekroonde producer Jim Johnston, vergezeld door de filmploegen, door de okerkleurige stad en ontdekten toeristische attracties zoals musea, gastronomie, souks, het Djemaa El Fna plein en La Mamounia.
Beelden van de beroemdheden in realityshows of via sociale netwerken, en de commentaren die ze tijdens hun verblijf plaatsen, bieden een gelegenheid voor institutionele reclame, en dragen zo bij tot de internationale uitstraling van Marokko, in afwachting van het post-corona herstel. "Dit soort marketingacties helpt potentiële kijkers gerust te stellen over de aantrekkelijkheid van de bestemming," zegt Abdelatif Abouricha van de regionale raad voor toerisme van Marrakech-Safi.
Marrakech is niet aan haar eerste marketingactie toe, schrijft de krant. Sinds januari 2021 werden meerdere programma’s en reportages gefilmd en uitgezonden op de zenders TF1, M6 of in gespecialiseerde tijdschriften. Grote televisiemomenten "die onbetaalbaar zijn", aldus de deskundige, die daarmee het belang van de verplaatsing voor televisieprogramma’s en persreizen rechtvaardigt. Het ONMT en de CRT hebben dit tot een van hun prioriteiten gemaakt.
Via de website Visit Marrakech & Region, heeft de Regionale Raad voor Toerisme in samenwerking met het Nationaal Bureau voor Toerisme, afgelopen september een promotiecampagne voor de regio Marrakech-Safi gelanceerd, met als doel de toeristische activiteit in alle gebieden te stimuleren.
De campagne omvat 32 video’s waarin de stad Marrakech wordt belicht, alsook nieuwe circuits die mensen aanmoedigen om de naburige regio’s te ontdekken. De CRT-functionarissen zijn er trots op dat ze met 16 gepubliceerde video’s al meer dan 15 miljoen mensen hebben bereikt, waaronder 6 miljoen op digitale zenders en 2,5 miljoen views.
De ongelofelijke comeback van Mohamed Ihattaren
Spanje wil belasting van 100% voor huizenkopers uit Marokko
Geplande snelweg Al Hoceima-Nador uitgesteld
Ramadan 2025: data voor Marokko
Douaneposten Sebta en Melilla: Marokko eist in ruil luchtruim Sahara
Kings League in Marokko?
Spanje wil belasting van 100% voor huizenkopers uit Marokko
Onvrede onder Marokkaanse leraren in het buitenland
Europa: valse waarschuwingen om Marokkaanse export te schaden
Schandaal in Rotterdam: belastinggeld naar kaasfabriek in Marokko
Said (22) verpletterd door trein in Spanje
Algerije weigert lichaam Zakaria aan Marokko terug te geven
Ophef in Spanje: Marokkaans nachtclub weigert homo’s
Al-Qaeda eist aanslag op Marokkaanse vrachtwagens op