Marokkaanse internetgebruikers nemen deel aan strijd tegen coronavirus
Marokkaanse internetgebruikers hebben besloten om hun bijdrage te leveren in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus.
26 maart 2020 - 13:00 - Marokko
Een kaïd heeft veel lof gekregen voor zijn optreden in de coronacrisis. De overheidsambtenaar begaf zich in een wijk waar veel migranten uit sub-Sahara Afrika wonen om hen gerust te stellen en bewust te maken van de maatregelen die werden getroffen tegen de epidemie.
Met een megafoon riep de kaïd de migranten op om thuis te blijven tijdens de noodtoestand en verklaarde dat de autoriteiten er ook voor hen waren.
"Beste Afrikaanse vrienden, jullie zijn allen welkom. Jullie zijn hier thuis (...) We zijn er om jullie te dienen. Welkom in jullie tweede Afrikaans land. Panikeer niet en blijf thuis.", riep de ambtenaar.
De migranten verwelkomden zijn uitspraken met applaus. De video van het voorbeeldig optreden van de kaïd werd op sociale media gedeeld en kreeg honderden positieve reacties. Marokkanen zijn zich ervan bewust dat een dergelijke sanitaire crisis ver van huis meemaken, extra moeilijk is.
Lees meer
Marokkaanse internetgebruikers hebben besloten om hun bijdrage te leveren in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus.
Het initiatief van een vrouwelijke kaïd in de strijd tegen de coronavirus epidemie in het Marokkaanse Safi, krijgt veel positieve reacties op sociale media.
De kaïd van de gemeente Ourtzagh in de provincie Taounate is door het ministerie van Binnenlandse zaken geschorst wegens het mishandelen van een burger.
Door de coronavirus pandemie in Spanje hebben tientallen Marokkanen die illegaal in het Zuid-Europees land verbleven, de keuze gemaakt om aan boord van kleine bootjes naar...
Het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse zaken heeft een onderzoek gestart naar de overheidsagent die werd gefilmd terwijl hij klappen uitdeelde aan jongeren die buiten waren...