1 mei 2018 - 20:10 - Marokko
Een nieuw onderzoek van Averty toont aan dat 79,8% Marokkanen de boycot van producten van de merken Afriquia, Sidi Ali en Centrale Danone steunen.
Het onderzoek werd online uitgevoerd op een steekproef van 1072 mensen uit de twaalf regio’s van Marokko. Daaruit blijkt dat 89% respondenten op de hoogte zijn van de boycot en dat 79,8% de actie steunen.
Van de 20,2% respondenten die niet aan de boycot deelnemen stelt 66,8% nog niet te hebben besloten of ze de campagne steunen terwijl 24% niet aan de boycot wenst deel te nemen.
Ook vermeldenswaardig is dat 90,1% deelnemers oordelen dat de boycot een impact zal hebben op de merken en 69,8% denkt dat het zeer ernstige gevolgen zal hebben voor Afriquia, Sidi Ali en Centrale Danone.
Algerije beschuldigt Marokko van "smerige mediacampagne"
Autoriteiten verbieden luxe bruiloft in Tetouan
Tienerzoon advocaat in Nador doodt vrouw met peperdure mercedes
Grote familie uit Ouezzane eist actie tegen drankmerk
Achraf Hakimi en rapper Morad samen gespot in Tanger (video)
Boko Haram-leider uitgeschakeld na tip van Marokko
Autoriteiten verbieden luxe bruiloft in Tetouan
Tienerzoon advocaat in Nador doodt vrouw met peperdure mercedes
Grote familie uit Ouezzane eist actie tegen drankmerk
Marokko doet het goed: land telt 7500 miljonairs
Marokkaanse vastgoedmagnaten verdacht van witwassen drugsgeld
Hollywood-bankroof in Marokko, daders lopen nog
Tanger te duur voor vakantie
Bejaarde Marokkaanse op brute wijze vermoord in Frankrijk