1 mei 2018 - 20:10 - Marokko
Een nieuw onderzoek van Averty toont aan dat 79,8% Marokkanen de boycot van producten van de merken Afriquia, Sidi Ali en Centrale Danone steunen.
Het onderzoek werd online uitgevoerd op een steekproef van 1072 mensen uit de twaalf regio’s van Marokko. Daaruit blijkt dat 89% respondenten op de hoogte zijn van de boycot en dat 79,8% de actie steunen.
Van de 20,2% respondenten die niet aan de boycot deelnemen stelt 66,8% nog niet te hebben besloten of ze de campagne steunen terwijl 24% niet aan de boycot wenst deel te nemen.
Ook vermeldenswaardig is dat 90,1% deelnemers oordelen dat de boycot een impact zal hebben op de merken en 69,8% denkt dat het zeer ernstige gevolgen zal hebben voor Afriquia, Sidi Ali en Centrale Danone.
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Prinses Lalla Salma duikt weer op in Marokko
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Drie jaar cel voor Marokkaanse activiste Saida El Alami na koninklijke gratie
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Algerije aan VN: "Niet zonder Polisario"
Marokko pakt goudmarkt aan: goedkoper goud voor iedereen?
Ophef om haastige opknapbeurt voor komst Koning Mohammed VI
Spectaculaire redding in Al Hoceima: man vast op steile rotswand (video)
Zieke baby krijgt eindelijk hulp na grootschalig protest in Marokko
Marokkanen eisen opheldering: miljarden verspild aan overheidsauto’s
Vlees in Marokko: "Prijzen zullen nooit meer dalen"
Prins Moulay Rachid op spoedtop in Qatar
Marokko mikpunt van lastercampagne op TikTok?