11 december 2022 - 21:00 - Economie
De prestaties van de Atlas Leeuwen in Qatar zijn niet alleen een genot voor voetbalfans, maar zorgen ook voor goede publiciteit voor het Marokkaanse toerisme. Dat zegt het Nationaal Marokkaans Verkeersbureau (ONMT).
Toerismebureau ONMT lanceerde vrijdag 9 december een marketingcampagne met als doel de Atlas Leeuwen, de voetbalfans en de Marokkaanse voetbalbond (FRMF) te bedanken voor het laten schitteren van het koninkrijk in de wereld.
Lees ook: Marokko wil aantal toeristen tegen 2030 verdubbelen
De campagne is in lijn met de recente internationale "Land van Licht"-campagne van het ONMT, en draagt dezelfde eensluidende boodschap: een dankwoord aan iedereen die heeft deelgenomen aan de zichtbaarheid van het woord "Marokko" op sociale media, aldus het ONMT in een verklaring.
Lees ook: Wereldleiders toerisme ontmoeten elkaar in Marrakech
"De evolutie van de nationale ploeg is een zegen voor het toerismebureau, als het gaat om de verspreiding van het imago van het land over de hele wereld. Het is de mooiste campagne waar een land op kan hopen", aldus het ONMT. Volgens de instelling zal de visuele campagne bijdragen aan de vreugde en wereldwijde zichtbaarheid die de deelname van de Atlas Leeuwen aan het WK 2022 oplevert.
Zorgminister op pad in Nador en Driouch
Verkrachtingszaak rond Achraf Hakimi wordt complexer
Marokko sterker dan Duitsland in FIFA-ranglijst
Marokkaanse overheid ontslaat zes politici om corruptie
Europese import van Marokkaanse tomaten opgeschort?
Spectaculaire geldregen in Agadir, meerdere arrestaties
Strenge controle op brandstof in Marokko
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden