11 december 2022 - 21:00 - Economie
De prestaties van de Atlas Leeuwen in Qatar zijn niet alleen een genot voor voetbalfans, maar zorgen ook voor goede publiciteit voor het Marokkaanse toerisme. Dat zegt het Nationaal Marokkaans Verkeersbureau (ONMT).
Toerismebureau ONMT lanceerde vrijdag 9 december een marketingcampagne met als doel de Atlas Leeuwen, de voetbalfans en de Marokkaanse voetbalbond (FRMF) te bedanken voor het laten schitteren van het koninkrijk in de wereld.
Lees ook: Marokko wil aantal toeristen tegen 2030 verdubbelen
De campagne is in lijn met de recente internationale "Land van Licht"-campagne van het ONMT, en draagt dezelfde eensluidende boodschap: een dankwoord aan iedereen die heeft deelgenomen aan de zichtbaarheid van het woord "Marokko" op sociale media, aldus het ONMT in een verklaring.
Lees ook: Wereldleiders toerisme ontmoeten elkaar in Marrakech
"De evolutie van de nationale ploeg is een zegen voor het toerismebureau, als het gaat om de verspreiding van het imago van het land over de hele wereld. Het is de mooiste campagne waar een land op kan hopen", aldus het ONMT. Volgens de instelling zal de visuele campagne bijdragen aan de vreugde en wereldwijde zichtbaarheid die de deelname van de Atlas Leeuwen aan het WK 2022 oplevert.
Twintiger doodt zus tijdens familieruzie in Tanger
Marokko blijft beste van Afrika in nieuwe FIFA-ranglijst
Mega investering voor luchthaven Fez
Einde nabij voor Starbucks Marokko?
Marrakech blijft populair, Britten halen Fransen in
Portugal vreest Marokko in cruciaal WK-duel
Mega investering voor luchthaven Fez
Einde nabij voor Starbucks Marokko?
Egyptische groep koopt vier hotels in Marokko
Marokko’s ’groene goud’ krijgt concurrentie
De paradoxen van Marokkaanse olijfolie
CMA CGM verhoogt prijs voor vervoer naar Marokko
Nieuwe ontwikkeling voor tunnel Marokko-Spanje
Nieuwe mijlpaal voor Nigeria-Marokko gaspijpleiding