Marokkaanse politie met bodycams uitgerust
Nieuwigheid bij de Marokkaanse politie. Vanaf volgend jaar zullen agenten worden uitgerust met een bodycam. Alle handelingen van agenten tijdens hun dienst zullen op beeld...
25 december 2017 - 15:56 - Marokko
Marokko werd enkele weken geleden opgeschud door twee politieke aardbevingen waarbij meerdere ministers en bijna 200 overheidsagenten en plaatselijke verantwoordelijken werden ontslagen. Een derde "koninklijke woede" dreigt nu ook voor gemeentevoorzitters.
Volgens Al Ahdath Al Maghribia werd een onderzoek kortgeleden afgerond over veertig gemeentevoorzitters. Hun dossiers waren door het ministerie van Binnenlandse zaken aan het Rekenhof toevertrouwd.
De politici worden verantwoordelijk gesteld voor fouten in de financiën van hun gemeenten en in de toekening van overheidsopdrachten. Met andere woorden van corruptie en vriendjespolitiek.
Het blad stelt tevens dat de gemeentevoorzitters als straf zich waarschijnlijk niet meer kandidaat zullen mogen stellen voor de volgende verkiezingen.
Lees meer
Nieuwigheid bij de Marokkaanse politie. Vanaf volgend jaar zullen agenten worden uitgerust met een bodycam. Alle handelingen van agenten tijdens hun dienst zullen op beeld...
Generaal Mohamed Haramou heeft disciplinaire sancties besloten tegen meerdere verantwoordelijken van de koninklijke gendarmerie in Marokko.
Enkele weken geleden werden de bouwwerken van het vastgoedproject Green Tech Valley in Salé stopgezet als gevolg van een koninklijke woede.
In Jerada heerst woede sinds het overlijden van twee mannen in een kolenmijn afgelopen vrijdag rond 7 uur in de ochtend.
Koning Mohammed VI is al enkele weken in het noorden van Marokko en heeft zijn ontevredenheid geuit over de trage ontwikkeling van de regio.