22 februari 2018 - 18:40 - Marokko
Het Koreaans cosmeticamerk Huxley heeft onthuld dat het belangrijkste ingrediënt van zijn producten is geïnspireerd door de vrouwen van de koninklijke familie van Marokko.
Byung Hoon Lee, oprichter van de groep en voormalige medewerker van Samsung, vernam dat Marokkaanse prinsessen cactusvijgolie gebruikten om "hun huid te beschermen tegen uitdroging in de woestijnhitte".
"Een vriend die internationale handel onderwijst op een universiteit in Marokko belde me op een dag en vertelde me dat hij, toen hij als privé-onderwijzer voor het Marokkaans paleis werkte, had gezien dat vrouwen van de koninklijke familie hun gezicht wasten met een soort geel water. Dit geel water bleek cactusvijgolie te zijn. Mijn vriend raadde me aan om deze olie te gebruiken om cosmetica te maken.", vertelde Byung Hoon Lee volgens Royal Central.
Kort daarop bezocht Byung Hoon Lee Marokko om cactusolie te ontdekken en zelf te zien hoe het de huid van vrouwen kon "beschermen en kalmeren". Onderzoek toonde aan dat cactusvijgolie 400 keer meer vitamine E bevat dan olijfolie.
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Marokko en Algerije wedijveren ook over militair budget
Douanier in joggingbroek! Marokko kijkt verbaasd
Nador maakt van Kariat Arekmane vakantieparadijs
Cannabisthee? Marokko lanceert commercialisering