22 februari 2018 - 18:40 - Marokko
Het Koreaans cosmeticamerk Huxley heeft onthuld dat het belangrijkste ingrediënt van zijn producten is geïnspireerd door de vrouwen van de koninklijke familie van Marokko.
Byung Hoon Lee, oprichter van de groep en voormalige medewerker van Samsung, vernam dat Marokkaanse prinsessen cactusvijgolie gebruikten om "hun huid te beschermen tegen uitdroging in de woestijnhitte".
"Een vriend die internationale handel onderwijst op een universiteit in Marokko belde me op een dag en vertelde me dat hij, toen hij als privé-onderwijzer voor het Marokkaans paleis werkte, had gezien dat vrouwen van de koninklijke familie hun gezicht wasten met een soort geel water. Dit geel water bleek cactusvijgolie te zijn. Mijn vriend raadde me aan om deze olie te gebruiken om cosmetica te maken.", vertelde Byung Hoon Lee volgens Royal Central.
Kort daarop bezocht Byung Hoon Lee Marokko om cactusolie te ontdekken en zelf te zien hoe het de huid van vrouwen kon "beschermen en kalmeren". Onderzoek toonde aan dat cactusvijgolie 400 keer meer vitamine E bevat dan olijfolie.
Marokkaanse leerlingen in gevaar door snelle groei shishalounges
Chinese gigant bouwt batterijfabriek in Kenitra
Algerije wil Maghreb Unie zonder Marokko
Marokkaanse stad bij beste honeymoon bestemmingen
Spanje vecht voor WK 2030-kandidatuur met Marokko
Ramadan, maand van verspilling in Marokko
Marokkaanse leerlingen in gevaar door snelle groei shishalounges
Marokkaanse stad bij beste honeymoon bestemmingen
Ramadan, maand van verspilling in Marokko
Algerije: onteigening panden Rabat "gesloten dossier"
Nieuwe aardbeving treft regio Marrakech
Zware beschuldigingen tegen Naciri en Bioui in "Escobar van de Woestijn"-zaak
Waarom een tunnel en geen brug tussen Marokko en Spanje?
Bejaarde Brit trotseert Sahara voor goed doel