Zoeken

Historische WK-deelname Atlas Leeuwen boost voor toerisme

18 december 2022 - 19:24 - Sport

©

De historische deelname van de Atlas Leeuwen aan het WK 2022 in Qatar heeft een enorme invloed op het Marokkaanse toerisme.

De belangstelling voor Marokko als bestemming groeide van wedstrijd tot wedstrijd vanaf de aanvang van het WK Qatar 2022. Volgens een persbericht van het ministerie van Toerisme zijn er "13 miljoen vermeldingen van ’Marokko’ geregistreerd op sociale media en zijn meer dan 130 miljoen interacties geteld over Marokkaanse content, terwijl er normaal gesproken jaarlijks gemiddeld zo’n 500.000 vermeldingen zijn", meldt Assabah.

Lees ook: Marokko start toeristische campagne "We dream big"

"De monitoring van deze trends wordt sinds het begin van het WK 2022 uitgevoerd door teams van het ministerie en heeft een ongekende belangstelling voor Marokko aangetoond, met name vanwege beroemdheden, sterren en opinieleiders, die 40% vertegenwoordigen van de internetgebruikers die zich positief over het koninkrijk hebben uitgelaten", aldus dezelfde bron. Ook invloedrijke internationale media hebben belangstelling getoond voor de bestemming, door de programmering van reportages die een positief effect op Marokko kunnen hebben.

Lees ook: Marokkaans toerisme lift mee op succes Atlas Leeuwen

Het is duidelijk dat de doorbraak van de Atlas Leeuwen op het WK 2022 de zichtbaarheid van Marokko op internationaal niveau heeft versterkt, wat ten goede komt aan de toeristische sector, die de extra stimulering goed kan gebruiken.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team