18 december 2022 - 19:24 - Sport
De historische deelname van de Atlas Leeuwen aan het WK 2022 in Qatar heeft een enorme invloed op het Marokkaanse toerisme.
De belangstelling voor Marokko als bestemming groeide van wedstrijd tot wedstrijd vanaf de aanvang van het WK Qatar 2022. Volgens een persbericht van het ministerie van Toerisme zijn er "13 miljoen vermeldingen van ’Marokko’ geregistreerd op sociale media en zijn meer dan 130 miljoen interacties geteld over Marokkaanse content, terwijl er normaal gesproken jaarlijks gemiddeld zo’n 500.000 vermeldingen zijn", meldt Assabah.
Lees ook: Marokko start toeristische campagne "We dream big"
"De monitoring van deze trends wordt sinds het begin van het WK 2022 uitgevoerd door teams van het ministerie en heeft een ongekende belangstelling voor Marokko aangetoond, met name vanwege beroemdheden, sterren en opinieleiders, die 40% vertegenwoordigen van de internetgebruikers die zich positief over het koninkrijk hebben uitgelaten", aldus dezelfde bron. Ook invloedrijke internationale media hebben belangstelling getoond voor de bestemming, door de programmering van reportages die een positief effect op Marokko kunnen hebben.
Lees ook: Marokkaans toerisme lift mee op succes Atlas Leeuwen
Het is duidelijk dat de doorbraak van de Atlas Leeuwen op het WK 2022 de zichtbaarheid van Marokko op internationaal niveau heeft versterkt, wat ten goede komt aan de toeristische sector, die de extra stimulering goed kan gebruiken.
Zeldzame superbolides van Marokkanen diaspora overspoelen Tanger
Interpol voert internationale klopjacht op Marokkaanse moordverdachte
Justitie eist rechtszaak tegen Achraf Hakimi voor verkrachting
Turkse metaalexport naar Marokko stijgt spectaculair
Huizen groter dan 300m² belastingvalkuil voor Marokkaanse diaspora
Hicham, de ’superconciërge’ van 5-sterren Sofitel in Luxemburg
Justitie eist rechtszaak tegen Achraf Hakimi voor verkrachting
Ruzie Youssef En-Nesyri en teamgenoot live (video)
Fenerbahçe weigert agressief bod op Youssef En-Nesyri
Zijn droom? Marokko vertegenwoordigen op de Olympische Winterspelen
FIFA-baas Gianni Infantino duikt op in Chefchaouen
Atlas Leeuwen azen op lucratieve premies in Oost-Afrika
Afrika Cup: Marokko’s finale vloek
Marokko aast op Formule 1-comeback met miljardenproject bij Tanger