5 januari 2023 , 21:00 - Saïd Amraoui - Sport
In vier Marokkaanse steden worden de echte ballen tentoongesteld die door de Atlas Leeuwen zijn gebruikt in de wedstrijden tegen Frankrijk in de halve finale en tegen Kroatië in de troostfinale van het WK 2022. Daarmee krijgen de Marokkaanse fans de kans om de historische deelname van het nationale team aan het WK in Qatar opnieuw te beleven.
Het initiatief wordt gesteund door het merk Coca Cola, dat het Marokkaanse voetbalteam sponsort. De Amerikaanse frisdrankgigant heeft een reeks activiteiten gepland om de deelname van de Atlas Leeuwen, die in Qatar als vierde eindigden, te herdenken. Er zijn fotoshoots en animaties waarbij fans naast een officiële bal kunnen poseren.
Lees ook: Hightech bal voor wedstrijd Marokko-Frankrijk
Zo heeft het merk zijn eerste stand geopend in Casablanca van 29 tot 30 december 2022 en in Marrakech van 31 december 2022 tot 1 januari 2023. In Agadir zetten de "beroemde voetballen" hun reis voort op 3 en 4 januari 2023 en in Tanger van 6 tot 7 januari 2023.
Lees ook: Walid Regragui wil nu Afrika Cup winnen
"Deze tentoonstelling is een kans om een deel van de geschiedenis die in Qatar is gemaakt naar Marokko te brengen en met zoveel mogelijk mensen te delen. Het is ook een gelegenheid om ons nationale team te bedanken en te feliciteren met deze historische prestatie," verklaarde de Coca-Cola manager in Marokko in een persbericht.
Marokko maakt zich op voor beladen finale tegen Jordanië
Lof voor Marokko’s wetgeving, zorgen over witwassen nemen af
Tanger Med staat op springen: uitbreiding moet nu!
Gevaarlijke dievenbende opgerold in Canada, wagens in Marokko gevonden
Marokko wint Afrika Cup volgens supercomputer
Zwarte lijst Marokko: vuvuzela’s, eten en roken verboden op Afrika Cup
Marokko maakt zich op voor beladen finale tegen Jordanië
Marokko wint Afrika Cup volgens supercomputer
Zwarte lijst Marokko: vuvuzela’s, eten en roken verboden op Afrika Cup
Miljardeninvestering en koninklijke druk: falen geen optie voor Atlas Leeuwen
Marokko transformeert Afrika Cup: ongekende luxe en tv-show
Marouane Fellaini verrast iedereen met comeback
Marktwaarde Azzedine Ounahi explodeert na doorbraak in Spanje, concrete interesse topclubs
Marokko onder druk: 37 miljoen fans eisen beker