8 mei 2012 - 15:00 - Economie
De Italiaanse reder Grandi Navi Veloci (GNV) heeft de toestemming van Marokko gekregen om de scheepvaartverbindingen Sète-Tanger, Sète-Nador en Almeria-Nador over te nemen van Comanav-Comarit.
Als dit wordt bevestigd, zal GNV slechts 40% behouden van de 1300 werknemers van Comanav-Comarit, die al voor vier maanden geblokkeerd zijn op de in beslag genomen "Biladi", "Marrakesh" en "Bni Nsar" veerboten, in de Franse haven van Sète.
Maar als GNV de maritieme verbindingen wil overnemen, dan moeten de drie Marokkaanse veerboten eerst worden verplaats, wat de bemanning van Comanav-Comarit weigert zolang ze geen salaris krijgen.
De meest plausibele scenario voor Comanav-Comarit, die alle oplossingen van de Marokkaanse Staat om een faillissement te vermijden heeft geweigerd, is de veiling van de drie veerboten. De schulden van de Marokkaanse reder draaien rond 200 miljoen dirham.
Vrouw van Marokkaanse expat gearresteerd voor overspel in Nador
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokkaanse douaneregels voor auto-overdracht diaspora
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje