23 april 2012 - 14:07 - Economie
De FDT, Marokkaanse federatie van verkeer, heeft de "Biladi", "Marrakech" en "Bni Nsar" schepen van Comarit-Comanav, op haar beurt in beslag laten nemen.
Samen met een aantal vakbonden heeft de FDT de steun gekregen van het personeel van de drie veerboten, om de regering ertoe te dwingen het voor de zeilers op te nemen.
De Marokkaanse staat heeft een aantal oplossingen voorgesteld, die allen werden geweigerd door Comarit Comanav. De reder heeft meer dan 20 miljoen euro aan schulden.
Het ministerie van Handel en Industrie heeft aan Comarit Comanav, eigendom van PJD-Kamerlid Ali Abdelmoula, drie reddingsplannen voorgesteld.
De eerste was de opening van het kapitaal van de reder aan privé banken. De tweede was de fusie van de reders Comarit, Comanav en IMTC, eigendom van Mohammed Karia. Het derde voorstel was de veiling van de "Biladi", de "Marrakech" en de "Bni Nsar", op voorwaarde dat de koper het personeel van Comarit-Comanav ook overnam.
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Marokko en Algerije wedijveren ook over militair budget
Remco Evenepoel woest: "Oumi komt uit welgestelde Marokkaanse familie!"
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?