10 februari 2020 - 12:40 - Marokko
Thomas Reilly, Britse ambassadeur in Marokko, heeft opnieuw kritiek geuit op Royal Air Maroc op sociale media.
De ambassadeur klaagde over de vertraging van zijn vlucht en de gewoonte van de Marokkaanse luchtvaartmaatschappij om de passagiers zonder uitleg te laten.
"In Casablanca, wachtend om mijn vlucht van Royal Air Maroc naar het Verenigd Koninkrijk. De vlucht is met twee uur vertraagd, geen enkele uitleg over deze vertraging.", schreef de Britse diplomaat op Twitter.
In een ander bericht hekelt Thomas Reilly de reden die veel later door Royal Air Maroc werd gegeven, met name de weersomstandigheden in Londen, dit terwijl "het 9°c en helder is in Londen".
Wanneer een andere sociale mediagebruiker opmerkte dat dergelijke vertragingen ook veel voorkomen bij Europese luchtvaartmaatschappijen en dat het dus "geen nieuws is omdat het een Marokkaans bedrijf is", antwoordde de ambassadeur dat hij niet de vertragingen hekelde maar het feit dat Royal Air Maroc deze vertragingen niet rechtvaardigt.
Het is niet de eerste keer dat de Britse ambassadeur in Rabat over Royal Air Maroc klaagt. In juni vorig jaar had hij al hard uitgehaald naar de Marokkaanse luchtvaartmaatschappij nadat zijn vlucht was vertraagd en zijn bagage verloren.
Toeristische revolutie in Noord-Marokko
Marokko verzekert zich van WK-ticket met zinderende overwinning
Ryanair wijzigt bagageregels, ook voor Marokko
Feestzalen in Marokko zorgen voor ergernis
Egyptische betaaldienst breidt uit naar Marokko
Marrakech speelt hoofdrol in business David Beckham (video)
Telefoongesprek Koning Mohammed VI en Franse president volledig uit de hand gelopen
Ongeval kabelbaan Lissabon: Marokkaanse onder slachtoffers
5G-uitrol in Marokko van start
Veranderingen voor water- en stroomdistributie in Noord-Marokko
"Gespuis": racistische video over Riffijnen zorgt voor protest
H&M pakt uit met nieuwe winkels in Marokko
Ibtissame Lachgar krijgt 2 jaar cel voor t-shirt "Allah is lesbian"
Grote goudvondst in Zuid-Marokko