Obama nodigt Mohammed VI uit in Washington
Koning Mohammed VI heeft donderdag een telefonisch gesprek gehad met de president van de Verenigde Staten, Barack Obama.
25 januari 2014 - 19:21 - Marokko
Koning Mohammed VI wordt in augustus in de Verenigde Staten verwacht. De Marokkaanse monarch werd door de Amerikaanse president Barack Obama uitgenodigd op een top tussen Amerika en Afrika.
In het bijzijn van 47 Staatshoofden en leiders zal op 5 en 6 augustus de toekomst van de samenwerking met het Afrikaanse continent worden besproken.
De gesprekken zullen draaien rond de economie, democratie en veiligheid alsook de homohaat in sommige Afrikaanse landen.
Zeven Afrikaanse landen zijn niet uitgenodigd op de top: Egypte, Eritrea, Soedan, Zimbabwe, Centraal-Afrikaanse Republiek, Madagaskar en Guinee-Bissau.
Als Koning Mohammed VI op de uitnodiging ingaat, wordt het zijn tweede staatsbezoek aan de Verenigde Staten onder President Barack Obama. Afgelopen november had de Marokkaanse Koning ook al de VS bezocht en had er toen Obama ontmoet in het Witte Huis.
Lees meer
Koning Mohammed VI heeft donderdag een telefonisch gesprek gehad met de president van de Verenigde Staten, Barack Obama.
Na Michelle Obama en haar dochters wordt ook de zuster van President Barack Obama deze maand in Marokko verwacht.
Koning Mohammed VI is op vrijdag 22 november op het Witte Huis in Washington ontvangen, door de Amerikaanse president Barack Obama. De twee staatshoofden spraken gedurende meer...
Michelle Obama en haar twee dochters worden eind deze maand in Marrakech verwacht. De First Lady en haar dochters zullen er een weekje doorbrengen.
De Amerikaanse president Barack Obama brengt eind dit jaar een staatsbezoek aan Marokko. Obama wordt in november of december in Tanger verwacht, waar Amerikaanse...