Marokkaan steekt zichzelf live in brand op Facebook
De politie in Casablanca heeft een gerechtelijk onderzoek ingesteld nadat een 19-jarige Marokkaanse jongen zichzelf live in brand had gestoken op Facebook.
30 september 2021 - 11:20 - Marokko
Een jongeman, moe van het onrecht waarvan hij het slachtoffer zou zijn, heeft zichzelf afgelopen vrijdag in Fez in brand gestoken.
Volgens de moeder van de jongeman, die als straatventer werkte in Fez, stak hij zichzelf in brand na te zijn aangevallen en beledigd door een buurvrouw.
Lees ook: Marokko: demonstraties na zelfverbranding in Sidi Bennour
L’Opinion bericht dat het slachtoffer vijgen verkocht op een kar op straat. Een buurvrouw weigerde dat hij met zijn kar nabij haar huis zou gaan staan. De twee kregen ruzie waarna de vrouw zijn kleren kapotscheurde en hem voor tientallen getuigen een klap in het gezicht gaf.
De jongeman voelde zich vernederd, veracht en teleurgesteld. Hij stak zichzelf in brand om te protesteren tegen het onrecht waarvan hij het slachtoffer was.
Lees meer
De politie in Casablanca heeft een gerechtelijk onderzoek ingesteld nadat een 19-jarige Marokkaanse jongen zichzelf live in brand had gestoken op Facebook.
Een man heeft op maandag een verpleegster met wie hij wilde trouwen vermoord in Casablanca. Het slachtoffer werkte in een kliniek en werd nabij het 20 Août 1953 ziekenhuis in de...
Een man heeft zichzelf afgelopen zaterdag in Tamansourt, in de regio van Marrakech, in brand gestoken na een ruzie.
Yassine, een jonge straatventer uit Sidi Bennour, is op 28 juli overleden na zichzelf in brand te hebben gestoken. Hij deed dit om te protesteren tegen de inbeslagname van zijn...
Een man heeft zichzelf maandag bij de politie in de wijk Moulay Rachid in Casablanca gemeld, om de moord op zijn ex-vriendin te bekennen.