Zoeken

Slachtoffer zelfverbranding consulaat Marokko in Parijs overleden

20 juni 2012 - 14:00 - Wereld

Geschreven door Laila A.

Mohamed Marabet, een 32-jarige Marokkaan die zichzelf op donderdag 7 juni had verbrand op het consulaat van Marokko in Parijs, Frankrijk, is op zondag overleden.

Het slachtoffer had zichzelf overgoten met alcohol en in brand gestoken. Aanwezigen waren onmiddellijk ingegrepen om de vlammen te doven.

Verbrand tot de 2e graad op 60% van zijn lichaam en tot de 3e graad op 10%, was Mohamed Marabat in een kritieke toestand opgenomen in een Parijse ziekenhuis.

De reden waarom hij zichzelf verbrandde blijven ongekend. Volgens de media kwam het mogelijk omdat het consulaat hem weigerde een paspoort uit te leveren om naar Marokko terug te keren.

Lees meer

Man valt Ambassade van Marokko in Parijs aan

Een Franse heeft vrijdag een medewerkster van de Ambassade van Marokko in Parijs bedreigd met een mes, om de Marokkaanse staatsburgerschap te verkrijgen.

Zelfverbranding op consulaat Marokko in Parijs

Mohamed Marabet, een 32-jarige Marokkaan, heeft zichzelf op donderdagnamiddag in brand gestoken bij het onthaal van het consulaat van Marokko in Parijs. Hij werd gered door...

Spaanse agenten vervolgd voor geweld tegen Marokkaan

Vier Spaanse politieagenten verschenen donderdag voor de rechter in Madrid, voor geweld tegen een Marokkaan tijdens zijn hechtenis in Aranjuez, regio Madrid.

Zelfverbranding straatverkoper in Oued Zem

Een straatverkoper van groenten en fruit heeft zichzelf maandag in brand gestoken in het centrum van Oued Zem. De man deed dit omdat de lokale autoriteiten hem geen plekje...

Marokkaan levend verbrand in Italië

Een 45-jarige Marokkaan is in de nacht van maandag op dinsdag levend verbrand, toen hij in een busje sliep in Domegliara, nabij Verona in Noord-Italië.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team