4 oktober 2017 - 15:00 - Economie
Na drie jaar wachten is de nieuwe merk Yan&One van de rijke Marokkaanse zakenvrouw Salwa Akhannouch er eindelijk. De eerste winkel van het merk opent op 28 oktober in de Morocco Mall in Casablanca.
Om haar eigen merk te creëren maakte de vrouw van minister Aziz Akhannouch van Landbouw “belangrijke investeringen” en wierf ruim tweehonderd jongeren aan. Allen kregen een opleiding van zes maanden om “ervaring in verschillende domeinen op te doen”. Dat laat de groep in een verklaring weten.
Het nieuw merk is zowel voor vrouwen als mannen bestemd en biedt een grote reeks aan producten aan, waaronder make-up, lichaamsverzorging, parfums en accessoires.
Yan&One garandeert tevens dat het merendeel van de producten geen parabenen, fenoxyethanol en polyethyleenglycolen bevatten. Alle producten werden in samenwerking met bekende namen van de Franse cosmeticawereld ontwikkeld terwijl voor de parfums werd samengewerkt met "grote meesterparfumeurs uit Grasse, wereldhoofdstad van parfums".
Het merk zocht ook inspiratie in de Marokkaanse natuur voor een reeks rituele verzorgingsproducten genaamd “Moroccon Rituals”. De producten werden met de beste natuurlijke ingrediënten zoals 100% natuurlijke arganolie en cactusvijgolie vervaardigd.
Afspraak dus op 28 oktober in het winkelcentrum Morocco Mall, eigendom van Salwa Idrissi Akhannouch, voor de opening van de eerste Yan&One winkel.
Marokkaanse diaspora massaal naar huis
Duizenden banen bedreigd in Marokko
Anouar Ait El Hadj schittert in Champions League
Real Madrid geeft jonge slachtoffer aardbeving Al Haouz nieuwe thuis
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Prinses Lalla Salma duikt weer op in Marokko
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko