13 november 2017 - 12:50 - Marokko
Een nieuwe publiciteitscampagne van L’Oréal zorgt al enkele dagen voor controverse op internet vanwege de aanwezigheid van een jonge Marokkaanse met een hoofddoek.
De jonge vrouw is geen onbekende. Het is de professionele Marokkaanse visagiste en vlogster Salima Aliani. Zij tekende in 2015 een contract van een jaar met L’Oréal na de "Brush Contest" te hebben gewonnen en tot "Beste visagiste ter wereld" te zijn verkozen.
In 2015 had een promotiefilmpje van H&M met het Marokkaanse topmodel Maria Idrissi met een hoofddoek op ook al voor ophef gezorgd. Steeds meer merken kiezen er echter voor om ook vrouwen met een hoofddoek te tonen.
Britse actrice openhartig over "vreselijk" huwelijk in Marokko
Spanje onvoorbereid op druk van Marokko
Nasser Zefzafi in Al Hoceima met doodzieke vader
Vier Marokkaanse fysici in wereldtop
Vrouw probeert vliegtuigdeur te openen op vlucht naar Marokko
Marokko verslaat Senegal en plaats zich voor finale
Spanje onvoorbereid op druk van Marokko
Nasser Zefzafi in Al Hoceima met doodzieke vader
Vier Marokkaanse fysici in wereldtop
Marokko jaagt op ’master copy’ goederen
Duitse investeerder miljoenenproject in Marokko door bureaucratie
Marokkaanse politici naar buitenland gevlucht
Moulay Hassan ontmoet Palestijnse kinderen in Tetouan (video)
Zomer van wanorde in Al Hoceima