13 november 2017 - 12:50 - Marokko
Een nieuwe publiciteitscampagne van L’Oréal zorgt al enkele dagen voor controverse op internet vanwege de aanwezigheid van een jonge Marokkaanse met een hoofddoek.
De jonge vrouw is geen onbekende. Het is de professionele Marokkaanse visagiste en vlogster Salima Aliani. Zij tekende in 2015 een contract van een jaar met L’Oréal na de "Brush Contest" te hebben gewonnen en tot "Beste visagiste ter wereld" te zijn verkozen.
In 2015 had een promotiefilmpje van H&M met het Marokkaanse topmodel Maria Idrissi met een hoofddoek op ook al voor ophef gezorgd. Steeds meer merken kiezen er echter voor om ook vrouwen met een hoofddoek te tonen.
Casablanca worstelt met miljoenenschuld aan busbedrijf
Mysterieuze dood jonge vrouw op landgoed Marokkaanse miljardair
Drama in Tanger: vrouw probeert baby in ravijn te gooien
Hittegolf na hittegolf in Marokko: dit is waarom
Online nepnieuws bedreigt toerisme Noord-Marokko
Ouezzane in het donker door stroomdiefstal
Casablanca worstelt met miljoenenschuld aan busbedrijf
Mysterieuze dood jonge vrouw op landgoed Marokkaanse miljardair
Drama in Tanger: vrouw probeert baby in ravijn te gooien
Hittegolf na hittegolf in Marokko: dit is waarom
Online nepnieuws bedreigt toerisme Noord-Marokko
Ouezzane in het donker door stroomdiefstal
Al Hoceima’s verborgen paradijzen
Dertien mensen in ziekenhuis na eten watermeloen in Taounate