13 november 2017 - 12:50 - Marokko
Een nieuwe publiciteitscampagne van L’Oréal zorgt al enkele dagen voor controverse op internet vanwege de aanwezigheid van een jonge Marokkaanse met een hoofddoek.
De jonge vrouw is geen onbekende. Het is de professionele Marokkaanse visagiste en vlogster Salima Aliani. Zij tekende in 2015 een contract van een jaar met L’Oréal na de "Brush Contest" te hebben gewonnen en tot "Beste visagiste ter wereld" te zijn verkozen.
In 2015 had een promotiefilmpje van H&M met het Marokkaanse topmodel Maria Idrissi met een hoofddoek op ook al voor ophef gezorgd. Steeds meer merken kiezen er echter voor om ook vrouwen met een hoofddoek te tonen.
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Marokko en Algerije wedijveren ook over militair budget
Remco Evenepoel woest: "Oumi komt uit welgestelde Marokkaanse familie!"
Douanier in joggingbroek! Marokko kijkt verbaasd
Hitmachine Saad Lamjarred levert weer: "Zwina Bzzaf"
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Marokko en Algerije wedijveren ook over militair budget
Douanier in joggingbroek! Marokko kijkt verbaasd
Nador maakt van Kariat Arekmane vakantieparadijs
Cannabisthee? Marokko lanceert commercialisering
Marokko zet AI-camera’s in op scholen
Royal Air Maroc start nieuwe directe vlucht