13 november 2017 - 12:50 - Marokko
Een nieuwe publiciteitscampagne van L’Oréal zorgt al enkele dagen voor controverse op internet vanwege de aanwezigheid van een jonge Marokkaanse met een hoofddoek.
De jonge vrouw is geen onbekende. Het is de professionele Marokkaanse visagiste en vlogster Salima Aliani. Zij tekende in 2015 een contract van een jaar met L’Oréal na de "Brush Contest" te hebben gewonnen en tot "Beste visagiste ter wereld" te zijn verkozen.
In 2015 had een promotiefilmpje van H&M met het Marokkaanse topmodel Maria Idrissi met een hoofddoek op ook al voor ophef gezorgd. Steeds meer merken kiezen er echter voor om ook vrouwen met een hoofddoek te tonen.
Polisario hekelt controle Sahara-luchtruim door Marokko
NamX, revolutionaire waterstofauto ontwikkeld door Marokkaan
Marokkaanse agent liet migranten grens Melilla over
Khadija El Mardi naar finale WK-boksen
President Algerije beschuldigt Marokko van complot tegen Tunesië (video)
Actrice Zoe Saldana geniet van Marrakesh
YouTube censureert transfobe video tegen Belgisch-Marokkaanse transgender
Marokko ontkent territoriale herindeling
Meerdere arrestaties voor illegale abortus in Oujda
Ramadan: kunnen diabetici verantwoord vasten?
Mooie liefdesverhaal Chinese man en Marokkaanse vrouw (video)
Algerijnse dadels kankerverwekkend? Marokkaanse federatie voor consumentenrechten reageert
Is het goed om te sporten tijdens de Ramadan?
Marokko wil gebruik elektrische steps reguleren