Zoeken

Twee gevangenen plegen zelfmoord in Kenitra en Fez

30 maart 2011 - 14:48 - Marokko

Geschreven door Nawel Serdouni

In een week tijd hebben twee gevangenen zelfmoord gepleegd, de eerste in de civiele gevangenis van Kenitra en de tweede in het penitentiair centrum Ain Kaddouss te Fez.

De eerste gevangene, afkomstig uit Ouezzane en veroordeeld tot 5 jaar gevangenis voor de diefstal van een gsm, heeft zich verhangen in zijn cel van de gevangenis van Kenitra om de "overdreven straf" aan te geven.

De tweede gevangene, die een einde maakte aan zijn dagen door zich te verhangen in de gevangenis Ayn Kaddouss van Fez, zou zijn gearresteerd voor drugshandel. Hij heeft zijn straf volledig uitgezeten sinds bijna drie maanden, maar werd niet vrijgelaten wegens niet-betaling van een boete aan de Douane.

Lees meer

Corruptie: drie jaar gevangenis voor douanebeambten in Al Hoceima

De directeur van de Douane in Al Hoceima en twee van zijn medewerkers zijn veroordeeld tot drie jaar gevangenis en een boete van 2000 dirham, voor omkoping, valsheid in...

Twee gevangenen proberen zichzelf te verbranden in Salé

Twee salafisten hebben zichzelf proberen in brand te steken terwijl een derde gevangene probeerde zelfmoord te plegen door van het dak van de gevangenis van Salé te springen op...

Terrorisme: 3 tot 7 jaar gevangenis voor "Groep van Salé"

Acht vermoedelijke terroristen die behoren tot de cel "van Salé" ontmanteld in 2009, werden veroordeeld voor terrorisme van 3 tot 7 jaar gevangenis door het Hof van beroep van...

Opstand van gevangenen voor meer echtelijke intimiteit

Een aantal Marokkaanse gevangenissen staan onder druk de laatste weken. Meerdere opstanden zijn zelfs op het nippertje vermeden.

Zelfmoord bij de rijkswacht in Agadir

Een man die in voorhechtenis was in de kantoren van de Koninklijke Rijkswacht in Agadir, pleegde woensdag zelfmoord door opknoping met een handdoek in zijn cel.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team