29 oktober 2019 - 15:40 - Cultuur
2M is de meest bekeken televisiezender in Marokko. De tweede zender van Marokko doet het beter dan de zenders van de Marokkaanse publieke omroep SNRT.
Volgens een verklaring van de SNRT is 2M goed voor 28,7 procent marktaandeel tijdens de prime time uren (20:50 tot 22:30 uur), tegen 22,1 procent voor Al Aoula, 2,2 procent voor Al Maghribia en 4 procent voor alle andere zenders van de publieke omroep.
2M dankt zijn succes onder meer aan de Turkse serie "Fadila wa Banatouha", populairste programma met 8,5 miljoen kijkers. Daarna volgens "Sayidates shopping" met 7,2 miljoen kijkers en de serie "Forsa Tania" met 6,6 miljoen kijkers. De serie "Qalb Karim" en het wekelijks programma "Rachid Show" sluiten de top vijf af met 5,3 en 4,9 miljoen kijkers, aldus de SNRT.
Op Al Aoula zijn de meest bekeken programma’s "Doumoue Warda", (5,2 miljoen kijkers), "Ouyoune Ghaima" (4,2 miljoen kijkers), "Moudawala" (3,6 miljoen kijkers), het weerbericht (3,6 miljoen kijkers) en het nieuws in het Arabisch (3,1 miljoen kijkers).
Boabdil El Chico: de laatste Sultan van Al-Andalus
Marokkaanse diaspora profiteert massaal van nieuwe woonhulp in Marokko
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Moderne Amerikaanse pantserwagens voor Marokko
Marrakech zet offensief in tegen criminaliteit
Burgemeester Karim Bouamrane prijkt op voorpagina New York Times
Boabdil El Chico: de laatste Sultan van Al-Andalus
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Special Forces eist eerste slachtoffer: Nora Gharib geeft op
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)
Saad Lamjarred gestraft door YouTube
Arabische erfenis: Spaanse namen met Marokkaanse roots
Cabaretier Jawad es Soufi maakt carrièrepauze
Egyptische actrice Elham Shahin eert kaftan na kritiek