14 mei 2020 - 15:20 - Cultuur
De Ramadanprogrammering van de nieuwe televisiezender MBC5 in Marokko is een flop. In tegenstelling tot wat werd verwacht wist de zender de Marokkaanse kijkers niet te overtuigen.
Volgens verschillende peilingen boeken voornamelijk de lokale zenders 2M en Al Aoula succes sinds het begin van de Ramadan in Marokko.
In de eerste dagen van het vasten waren de twee zenders samen goed voor 75 procent van de kijkers volgens Salim Cheikh, directeur van 2M. Zijn zender was in de eerste twee dagen zelfs goed voor 55% van het kijkersaandeel.
Volgens de mediaverantwoordelijke is de resterende 25% verdeeld over de meer dan 1000 satellietkanalen die in Marokko toegankelijk zijn, waaronder MBC5.
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Marokko introduceert mystery guests in hotels
Uitstel voor Saad Lamjarred na chantage
Geheimen van Marokko: de gouden draden van het brokaat
Saad Lamjarred vecht deze week celstraf voor verkrachting aan
Chinese tv-hit kookt in Tanger
"Holy sh!t"-actrice Nora Dari in tranen op set
Marokkaanse actrice Naïma Bouhmala overleden
De betoverende deuren van Marokko, een ongekende schat
Rym Fikri moet getuigen in moordzaak ’Turbo’