14 mei 2020 - 15:20 - Cultuur
De Ramadanprogrammering van de nieuwe televisiezender MBC5 in Marokko is een flop. In tegenstelling tot wat werd verwacht wist de zender de Marokkaanse kijkers niet te overtuigen.
Volgens verschillende peilingen boeken voornamelijk de lokale zenders 2M en Al Aoula succes sinds het begin van de Ramadan in Marokko.
In de eerste dagen van het vasten waren de twee zenders samen goed voor 75 procent van de kijkers volgens Salim Cheikh, directeur van 2M. Zijn zender was in de eerste twee dagen zelfs goed voor 55% van het kijkersaandeel.
Volgens de mediaverantwoordelijke is de resterende 25% verdeeld over de meer dan 1000 satellietkanalen die in Marokko toegankelijk zijn, waaronder MBC5.
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)
Arrestatie na verkrachting in villa Kamerlid in Tanger
Arm maar briljant: het inspirerend verhaal van Mohamed Dari
Marokko wil medische vliegtuigen huren
Marokko tweede leverancier van tomaten aan EU na Nederland
Marokko werkt aan nieuw masterplan voor luchthavens
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)
Saad Lamjarred gestraft door YouTube
Arabische erfenis: Spaanse namen met Marokkaanse roots
Cabaretier Jawad es Soufi maakt carrièrepauze
Egyptische actrice Elham Shahin eert kaftan na kritiek
Unesco-erkening zellige: Marokko en Algerije in conflict
Zorgwekkende trend: echtscheidingen stijgen in Marokko
Karima Gouit gearresteerd voor beledigen politie