10 april 2018 - 14:40 - Cultuur
MarocMétrie heeft een nieuw onderzoek gepubliceerd over de kijkgewoontes van Marokkanen in de maand maart.
Daaruit blijkt dat Marokkaanse huishoudens gemiddeld 07:52 uur per dag voor het scherm doorbrachten.
Volgens het onderzoek keken 29,5 miljoen kijkers naar televisiezender 2M in maart, wat een marktaandeel van 26,4% vertegenwoordigt. Daarna volgen Al Aoula met 22,8% en Al Maghribiya met 2%. De andere Marokkaanse zenders trokken samen slechts 4,1% van de kijkers aan.
Lalla Laaroussa is het meest bekeken programma op Al Aoula, gevolgd door Stand Up en Moudawala. Op 2M keken Marokkanen voornamelijk naar de Turkse serie "Samhini", gevolgd door Master Chef en een andere Turkse serie "Hob Aâma".
Walid Regragui op zoek naar nieuwe spelers
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media
Afrika Cup 2025: Marokko verliest strijd
Spanje versterkt militaire aanwezigheid nabij Marokko
Belangrijke steun voor in Marokko vastgehouden influencer Armani
Meer boten naar Marokko deze zomer
Marokkaanse artiesten: sensatie, geld en buzz op sociale media
Belangrijke steun voor in Marokko vastgehouden influencer Armani
Zangeres Shatha Hassoun onder vuur na "verwerpen" Marokko
Boabdil El Chico: de laatste Sultan van Al-Andalus
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Special Forces eist eerste slachtoffer: Nora Gharib geeft op
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)
Saad Lamjarred gestraft door YouTube