8 januari 2013 - 22:07 - Cultuur
De weinig aantrekkelijke programma’s op Marokkaanse televisiezenders, zorgden voor een sterke daling van de kijkcijfers. Vorig jaar stemden 63,8% van de tv-kijkers op buitenlandse zenders.
Zo begon 2M in 2012 met een 27,6% marktaandelen en eindigde hetzelfde jaar met slechts 23,1%. Al Aoula zakte van 9,9% tot 8% in dezelfde periode. Dat meldt MarocMétrie die de kijkcijfers in Marokko meet.
De hoogste kijkcijfers werden bij Marokkaanse zenders genoteerd tijdens de Ramadan. 2M wist toen 38% van de kijkers te boeien. Al Aoula blijft ver achter let slechts 7,8%.
Kijkcijfers 2M in de laatste week van december 2012
1 - Turkse soap "Familie Laila": 54,6%
2 - Programma "Sanaat Bladi": 44,5%
3 - Turkse soap "Ichk wa jazaa": 43,2%
4 - Turkse soap "Yacout": 37,6%
5 - Nieuwsuitzending in het Frans: 24,9%
Kijkcijfers Al Aoula in de laatste week van december 2012
1 - Nieuwsuitzending in het Arabisch: 27,2%
2 - Muzikale avond "Sahrate Al Aoula": 26,2%
3 - Weer: 25%
4 - Marokkaanse soap "Sa3â fi ljahim fi": 16,1%
5 -Marokkaanse film "Riadstane": 15,3%
Dringende oproep aan Koning Mohammed VI
Van autowasser tot miljonair: mysterie rond Marokkaans parlementslid
Hoe de Mocro maffia de grootste bedreiging van Nederland werd
Marokkaanse aangerand in kliniek in India, arts opgepakt
Vergeet Marrakech, Tanger is dé nieuwe hotspot!
PSG wil "hoge prijs" betalen voor Marokkaans talent
Mawazine in de problemen: bedrijf eist honderdduizenden euro’s
Wie is Sheikha Mahra, de prinses die French Montana’s hart veroverde?
Moordzaak man Rym Fikri: weduwe komt niet opdagen
Soundos El Ahmadi neemt pauze: "Gezin eerst!"
Michael Kors geniet van "wonderbaarlijk" Marokko (foto’s)
Fat Joe waarschuwt French Montana na verloving met Dubai-prinses
Hoe actrice Golshifteh Farahani maatjes werd met Leonardo DiCaprio in Marokko
Duurste scheiding van Marokko: inluencer Soukayna beschuldigt