8 januari 2013 - 22:07 - Cultuur
 
De weinig aantrekkelijke programma’s op Marokkaanse televisiezenders, zorgden voor een sterke daling van de kijkcijfers. Vorig jaar stemden 63,8% van de tv-kijkers op buitenlandse zenders.
Zo begon 2M in 2012 met een 27,6% marktaandelen en eindigde hetzelfde jaar met slechts 23,1%. Al Aoula zakte van 9,9% tot 8% in dezelfde periode. Dat meldt MarocMétrie die de kijkcijfers in Marokko meet.
De hoogste kijkcijfers werden bij Marokkaanse zenders genoteerd tijdens de Ramadan. 2M wist toen 38% van de kijkers te boeien. Al Aoula blijft ver achter let slechts 7,8%.
Kijkcijfers 2M in de laatste week van december 2012
1 - Turkse soap "Familie Laila": 54,6%
2 - Programma "Sanaat Bladi": 44,5%
3 - Turkse soap "Ichk wa jazaa": 43,2%
4 - Turkse soap "Yacout": 37,6%
5 - Nieuwsuitzending in het Frans: 24,9%
Kijkcijfers Al Aoula in de laatste week van december 2012
1 - Nieuwsuitzending in het Arabisch: 27,2%
2 - Muzikale avond "Sahrate Al Aoula": 26,2%
3 - Weer: 25%
4 - Marokkaanse soap "Sa3â fi ljahim fi": 16,1%
5 -Marokkaanse film "Riadstane": 15,3%
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
