30 augustus 2011 - 11:00 - Cultuur
De strijd was hevig tussen de Marokkaanse tv-zenders tijdens deze Ramadan maand om de hoogste kijkcijfers te halen. Helaas hebben de weinig aantrekkelijke producties en de eindeloze reclameblokken ervoor gezorgd dat heel wat Marokkaanse kijkers zich tot de Arabische satellietzenders draaiden.
Het laatste rapport van Marocmétrie voor de eerste drie weken van de Ramadan, is zeer duidelijk. Behalve 2M die 54,9% van de kijkcijfers haalde in prime time, heeft Al Aoula niet meer dan 5,8% en Al Maghribia 2,1% van de kijkcijfers gehaald. De rest van de Marokkaanse zenders behalen nauwelijks 1,6% van de kijkcijfers.
Het programma van verborgen camera van 2M trok meer dan zeven miljoen kijkers aan en de film uitgezonden door Al Aoula "De wolf van Assilah" werd gevolgd door bijna twee miljoen mensen, dus de meest bekeken programma van Al Aoula.
De buitenlandse zenders in tegendeel, haalden sinds het begin van de Ramadan 46% van de kijkcijfers. De meeste bekeken satellietzenders door de Marokkanen tijdens deze Ramadan zijn MBC1, MBC2 en Al Hayat.
Hakim Ziyech traint in Amsterdam, terugkeer naar Eredivisie?
Belangrijke promotie voor Kroonprins Moulay Hassan
Man wil scheiden, Marokkaanse biedt groot bedrag om hem te houden
Onfrisse praktijken in restaurants Tanger
Ryanair cancelt vluchten naar Marokko
Algerije voert algemene mobilisatie in: Marokko doelwit?
Nasrdin Dchar aan Koning Willem-Alexander: "Medeplichtig aan genocide Gaza"
El Rogui, de man die de Marokkaanse troon wilde en werd verslonden door leeuwen
Ruim 190 klachten tegen rapper ElGrandeToto afgewezen
Narjiss El Hallak kondigt scheiding aan via Instagram
Hakimi en Mbappé met Bad Bunny in Puerto Rico (video)
Groot zomerfestival van start in Al Hoceima
Hollywood-giganten kiezen Marokko: Zendaya en Matt Damon in Dakhla
Latifa Raafat verrast rechtbank met ongevraagde getuigenis