30 augustus 2011 - 11:00 - Cultuur
De strijd was hevig tussen de Marokkaanse tv-zenders tijdens deze Ramadan maand om de hoogste kijkcijfers te halen. Helaas hebben de weinig aantrekkelijke producties en de eindeloze reclameblokken ervoor gezorgd dat heel wat Marokkaanse kijkers zich tot de Arabische satellietzenders draaiden.
Het laatste rapport van Marocmétrie voor de eerste drie weken van de Ramadan, is zeer duidelijk. Behalve 2M die 54,9% van de kijkcijfers haalde in prime time, heeft Al Aoula niet meer dan 5,8% en Al Maghribia 2,1% van de kijkcijfers gehaald. De rest van de Marokkaanse zenders behalen nauwelijks 1,6% van de kijkcijfers.
Het programma van verborgen camera van 2M trok meer dan zeven miljoen kijkers aan en de film uitgezonden door Al Aoula "De wolf van Assilah" werd gevolgd door bijna twee miljoen mensen, dus de meest bekeken programma van Al Aoula.
De buitenlandse zenders in tegendeel, haalden sinds het begin van de Ramadan 46% van de kijkcijfers. De meeste bekeken satellietzenders door de Marokkanen tijdens deze Ramadan zijn MBC1, MBC2 en Al Hayat.
Belasting betalen in Marokko verandert
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Ihattaren kiest definitief voor Marokko boven Nederland
Hakim Ziyech met moeder, Nayef Aguerd en Kurt Zouma in Marrakech
Sean Paul kiest Marokko voor nieuwe videoclip (video)
French Montana en Swae Lee openen FIFA WK clubs
Uitstel voor Saad Lamjarred na chantage
Geheimen van Marokko: de gouden draden van het brokaat
Saad Lamjarred vecht deze week celstraf voor verkrachting aan
Chinese tv-hit kookt in Tanger
"Holy sh!t"-actrice Nora Dari in tranen op set
Marokkaanse actrice Naïma Bouhmala overleden