30 augustus 2011 - 11:00 - Cultuur
De strijd was hevig tussen de Marokkaanse tv-zenders tijdens deze Ramadan maand om de hoogste kijkcijfers te halen. Helaas hebben de weinig aantrekkelijke producties en de eindeloze reclameblokken ervoor gezorgd dat heel wat Marokkaanse kijkers zich tot de Arabische satellietzenders draaiden.
Het laatste rapport van Marocmétrie voor de eerste drie weken van de Ramadan, is zeer duidelijk. Behalve 2M die 54,9% van de kijkcijfers haalde in prime time, heeft Al Aoula niet meer dan 5,8% en Al Maghribia 2,1% van de kijkcijfers gehaald. De rest van de Marokkaanse zenders behalen nauwelijks 1,6% van de kijkcijfers.
Het programma van verborgen camera van 2M trok meer dan zeven miljoen kijkers aan en de film uitgezonden door Al Aoula "De wolf van Assilah" werd gevolgd door bijna twee miljoen mensen, dus de meest bekeken programma van Al Aoula.
De buitenlandse zenders in tegendeel, haalden sinds het begin van de Ramadan 46% van de kijkcijfers. De meeste bekeken satellietzenders door de Marokkanen tijdens deze Ramadan zijn MBC1, MBC2 en Al Hayat.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Hitmachine Saad Lamjarred levert weer: "Zwina Bzzaf"
Hollywoodster Olivia Rodrigo ontdekt de parel van Marokko (foto’s)
Zoon Naïma Samih razend!
Rechtbank straft Marokkaanse rapper ElGrandeToto
Soundos El Ahmadi nieuw jurylid Holland’s got talent
Georgina Rodríguez verrast met Arabische tatoeage (foto)
Algerijnse zanger Reda Taliani op borgtocht vrij in Marrakech
Algerijnse zanger Reda Taliani gearresteerd in Marokko