16 januari 2012 - 08:56 - Wereld
Een televisiespot van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia, waarin een migrantenfamilie gebruikt wordt om de vierde klasse te promoten, zorgt voor controverse in Italië. De spot wordt er beschouwd als racistisch en stigmatiserend.
De reclamecampagne van Trenitalia biedt een reis aan van noord- naar zuid-Italië op een trein met vier klassen. Voor de vierde klasse heeft Trenitalia een migrantenfamilie geënsceneerd.
De spoorwegmaatschappij ontkent enige racisme en zegt gewoon van Trenitalia de weerspiegeling te hebben willen maken van een multi-etnisch Italië.
Ticketprijzen voor deze nieuwe spoorverbinding gaan van 86 tot 200 euro, prijzen dat ook aan de kaak worden gesteld door de Italiaanse media.
Spanjaard overleden na brutale aanval in Marokkaanse geboortestad
Zorgminister op pad in Nador en Driouch
Verkrachtingszaak rond Achraf Hakimi wordt complexer
Marokko sterker dan Duitsland in FIFA-ranglijst
Marokkaanse overheid ontslaat zes politici om corruptie
Europese import van Marokkaanse tomaten opgeschort?
Bestbetaalde CEO van België Ilham Kadri stapt op
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Algerije aan VN: "Niet zonder Polisario"
Toeristen riskeren celstraf na kus in moskee (video)
Minister Rachida Dati in opspraak door juwelenschandaal
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
Luxeleven Redouan wordt zijn ondergang in België