16 januari 2012 - 08:56 - Wereld
Een televisiespot van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia, waarin een migrantenfamilie gebruikt wordt om de vierde klasse te promoten, zorgt voor controverse in Italië. De spot wordt er beschouwd als racistisch en stigmatiserend.
De reclamecampagne van Trenitalia biedt een reis aan van noord- naar zuid-Italië op een trein met vier klassen. Voor de vierde klasse heeft Trenitalia een migrantenfamilie geënsceneerd.
De spoorwegmaatschappij ontkent enige racisme en zegt gewoon van Trenitalia de weerspiegeling te hebben willen maken van een multi-etnisch Italië.
Ticketprijzen voor deze nieuwe spoorverbinding gaan van 86 tot 200 euro, prijzen dat ook aan de kaak worden gesteld door de Italiaanse media.
Salaris gegarandeerd voor Marokkaanse voetbalsters
De harde waarheid achter kameelritten in Marokko
Marokko’s vastgoeddroom, post-WK nachtmerrie?
Meerdere regio’s centraal in corruptieschandaal in Marokko
Azzedine Ounahi weigert topclub
Spanje haalt vlaggen weg bij Marokko: discreet signaal aan Rabat?
Spanje haalt vlaggen weg bij Marokko: discreet signaal aan Rabat?
Hermès-miljardair die fortuin aan Marokkaanse tuinman wilde laten, aangeklaagd
Belg betaalt €250 voor taxirit van €116 door Eid ul-Adha
Hicham, de ’superconciërge’ van 5-sterren Sofitel in Luxemburg
Algerije geeft na jaar lichaam jonge Marokkaanse terug
Trucs van dieven die je moet kennen als je via Spanje reist
Marokkaanse gepensioneerden mogen maximaal drie maanden naar Marokko
Yassine zoekt stage: van 800 afwijzingen naar viraal succes