16 januari 2012 - 08:56 - Wereld
Een televisiespot van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia, waarin een migrantenfamilie gebruikt wordt om de vierde klasse te promoten, zorgt voor controverse in Italië. De spot wordt er beschouwd als racistisch en stigmatiserend.
De reclamecampagne van Trenitalia biedt een reis aan van noord- naar zuid-Italië op een trein met vier klassen. Voor de vierde klasse heeft Trenitalia een migrantenfamilie geënsceneerd.
De spoorwegmaatschappij ontkent enige racisme en zegt gewoon van Trenitalia de weerspiegeling te hebben willen maken van een multi-etnisch Italië.
Ticketprijzen voor deze nieuwe spoorverbinding gaan van 86 tot 200 euro, prijzen dat ook aan de kaak worden gesteld door de Italiaanse media.
Conflict Israël-Hamas overschaduwt Joodse feestdagen in Marokko
Scarlett Johansson in Tanger voor bruiloft
Marokko: controverse over prijzen Ryanair zwelt aan
Chaos op concert Marwan Khoury in Casablanca
Verpleger in Marrakech beschuldigd van seksueel misbruik patiënte
Dit zijn de geplande of in aanbouw zijnde snelwegen in Marokko
Spanje versterkt militaire aanwezigheid nabij Marokko
Burgemeester Karim Bouamrane prijkt op voorpagina New York Times
Broers Mounir en Mustapha leiden grootschalig datingscam
Boom hotelsector in Marokko baart zorgen op Canarische Eilanden
Franse minister: "Zonder de Marokkaanse politie zou Frankrijk meer gevaar lopen"
Leider Mocro Maffia op de vlucht, koninklijke familie Nederland bezorgd
België stuurt een inlichtingenofficier naar Marokko
Spanje zet AI-drones in om grens met Marokko te controleren