16 januari 2012 - 08:56 - Wereld
Een televisiespot van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia, waarin een migrantenfamilie gebruikt wordt om de vierde klasse te promoten, zorgt voor controverse in Italië. De spot wordt er beschouwd als racistisch en stigmatiserend.
De reclamecampagne van Trenitalia biedt een reis aan van noord- naar zuid-Italië op een trein met vier klassen. Voor de vierde klasse heeft Trenitalia een migrantenfamilie geënsceneerd.
De spoorwegmaatschappij ontkent enige racisme en zegt gewoon van Trenitalia de weerspiegeling te hebben willen maken van een multi-etnisch Italië.
Ticketprijzen voor deze nieuwe spoorverbinding gaan van 86 tot 200 euro, prijzen dat ook aan de kaak worden gesteld door de Italiaanse media.
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Marokko introduceert mystery guests in hotels
Vrouw van Marokkaanse expat gearresteerd voor overspel in Nador
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Spanje vreest verlies Sebta en Melilla
Marokkaanse Sahara: nu ook Rusland?
Miss Univers en Marokkaanse verloofde: afrekening op Instagram
Algerije beschuldigt Marokko van "stelen" couscous
Meer dan derde Belg heeft buitenlandse roots
Marokkaanse courgette nekt Europese boeren