16 januari 2012 - 08:56 - Wereld
Een televisiespot van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia, waarin een migrantenfamilie gebruikt wordt om de vierde klasse te promoten, zorgt voor controverse in Italië. De spot wordt er beschouwd als racistisch en stigmatiserend.
De reclamecampagne van Trenitalia biedt een reis aan van noord- naar zuid-Italië op een trein met vier klassen. Voor de vierde klasse heeft Trenitalia een migrantenfamilie geënsceneerd.
De spoorwegmaatschappij ontkent enige racisme en zegt gewoon van Trenitalia de weerspiegeling te hebben willen maken van een multi-etnisch Italië.
Ticketprijzen voor deze nieuwe spoorverbinding gaan van 86 tot 200 euro, prijzen dat ook aan de kaak worden gesteld door de Italiaanse media.
Wonderkind Lamine Yamal breekt nieuw record
Marokkaanse diaspora : hoe 90% korting bij de douane krijgen?
Tanger geschokt: vader valt lerares aan op school
Marokkaanse familie El Ballouti terroriseert België
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
Marokkaanse familie El Ballouti terroriseert België
H&M goes Marrakech in nieuwe collectie
Racisme in België live op televisie onthuld
Chaos met pelgrimsvluchten in Saoedi-Arabië: Marokko komt met oplossing
Gasleiding Nigeria-Marokko: VS wil meedoen!
Ryanair in Marokko: droom wordt nachtmerrie
Klaas opgelicht door grote liefde, 85.000 euro verdwenen in Marokko
Marokko redt Spanje van totale black-out na massale stroomuitval