Zoeken

Binnenlandse Zaken verbiedt verkoop SIM-kaarten

29 augustus 2011 - 15:00 - Marokko

Geschreven door Laila A.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken bereidt in samenwerking met telecommunicatie-bedrijven die actief zijn in Marokko, een verbod op de verkoop van mobiele telefoon chips in de soeks en winkels in het land.

SIM-kaarten worden meestal verkocht voor 10 dirham in Marokko, zonder dat er gegevens worden opgenomen van de kopers die deze zullen gebruiken.

Deze handel is een grote zorg van het ministerie van Binnenlandse Zaken en het Directoraat van de nationale veiligheid (DGSN), daar diverse misdaden nooit zijn opgelost, ondanks het bestaan ​​van telefonische opnames, omdat de nummers niet kunnen worden geïdentificeerd.

Lees meer

80% Marokkanen gaan voor nieuwe grondwet stemmen

Meer dan 80% van de Marokkanen zullen "Ja" stemmen voor de voorgestelde grondwetshervormingen, ook al weten ze niet wat deze inhoud, volgens de eerste resultaten van een...

Verkiezingen 2011 in Marokko: wie mag niet deelnemen

Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft een lijst samengesteld van mensen die zich niet kandidaat mogen stellen voor de komende parlementsverkiezingen ​​op 25 november dit...

Marokko zoekt ambassadeurs voor Parijs, Londen en Riyad

Op het ministerie van Buitenlandse Zaken en bij het Koninklijk Kabinet, wordt actueel de benoeming besproken van nieuwe ambassadeurs in Frankrijk, Engeland en Saoedi-Arabië.

Verkiezingen Marokko op 25 november 2011

De vervroegde verkiezingen voor de Tweede Kamer, zullen plaatsvinden op vrijdag 25 november 2011. Dat kondigde dinsdag de minister van Binnenlandse Zaken, Taieb Cherkaoui, aan.

Anonieme SIM-kaarten vanaf november gedeactiveerd

Een circulaire van het Marokkaans agentschap van telecommunicatie (ANRT) vereist van telefoonmaatschappijen al hun klanten te identificeren. Anonieme SIM-kaarten zullen volgens...

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team