Premier aan wereld-Marokkanen: "Welkom thuis"
Regeringshoofd Saâdeddine El Othmani heeft verheugd gereageerd op het verloop van de zomeroperatie Marhaba 2019. In een toespraak voor de gelegenheid prees de bewindsman het...
2 juli 2019 - 16:40 - Marokko
Premier Saadeddine El Othmani heeft tijdens het Forum voor investeringen in Tinghir opnieuw een oproep gedaan aan Marokkanen in het buitenland om meer in hun land van herkomst te investeren.
Volgens de eerste minister vormen Marokkanen in het buitenland de grootste gemeenschap die haar land van herkomst meerdere keren per jaar bezocht. Gemiddeld bezoeken 2,7 miljoen wereld-Marokkanen jaarlijks hun land op een totale gemeenschap van 5 miljoen mensen.
Om deze potentiële investeerders te helpen en hun verblijf te vergemakkelijken heeft El Othmani eraan herinnerd dat een Uniek loket beschikbaar is voor wereld-Marokkanen bij alle openbare diensten. Ook stelt hij de nodige instructies te hebben gegeven zodat dossiers van wereld-Marokkanen en investeringsprojecten onmiddellijk worden behandeld.
Tijdens het forum komen wereld-Marokkanen die in Marokko willen investeren, hun buitenlandse partners, de territoriale autoriteiten, verkozenen, vertegenwoordigers van ministeries en zakenlieden samen om over de investeringsmogelijkheden in het koninkrijk te spreken.
Lees meer
Regeringshoofd Saâdeddine El Othmani heeft verheugd gereageerd op het verloop van de zomeroperatie Marhaba 2019. In een toespraak voor de gelegenheid prees de bewindsman het...
Op 10 augustus van elk jaar viert Marokkor de dag van Marokkanen in het buitenland. Dat gebeurt op initiatief van het Regionaal investeringscentrum van Fez-Meknes.
Marokko heeft besloten om geldinzamelingen voor repatriëringsdoeleinden te verbieden, aldus minister Abdelkrim Benatiq van Marokkanen in het buitenland en Migratie.
Marokko verwacht deze zomer het bezoek van drie miljoen Marokkanen die in het buitenland wonen, met name omdat Eid ul-Adha tijdens de zomerperiode valt.
Marokkanen in het buitenland hebben tot eind mei dit jaar 25,86 miljard dirham naar Marokko gestuurd. Dat is minder dan in dezelfde periode vorig jaar.