Zoeken

Politieke partijen doen ook aan marketing!

22 november 2011 - 18:00 - Marokko

©

In een poging om de burgers die het moe zijn altijd dezelfde toespraken te horen, te verleiden en te overtuigen, hebben verschillende Marokkaanse politieke partijen dit jaar communicatiebedrijven ingehuurd.

Een aantal kandidaten hebben op hun eigen ook oproep gedaan tot imagospecialisten om een maximum aan stemmen te winnen. Het is onder anderen het geval van Hamid Chabat, Istiqlal-burgemeester te Fez.

De Gerechtigheid en ontwikkeling partij (PJD), die liever zelf zijn communicatie verzorgt, heeft een eigen communicatie-afdeling opgericht die de video’s en slogans van de partij produceert. Deze afdeling, dat rivaliseert van professionaliteit met gewoonlijke communicatiebureau’s, doelt vooral op het internet en sociale netwerken.

De Nationale groepering van onafhankelijken (RNI) heeft zijn verkiezingscampagne toevertrouwd aan Saga Communications. Het beroemde agentschap uit Casablanca is verantwoordelijk voor de benadering van de kiezers en de website van RNI. Het zou Aziz Akhannouch, minister van Landbouw wiens afdeling klant is van Saga Communications, zijn die het communicatiebureau heeft voorgesteld aan RNI.

De Authenticiteit en moderniteit partij (PAM) wordt bijgestaan ​​door het communicatiebureau "Eye Target", die de partij vijf miljoen telefoonnummers in Marokko zou hebben opgeleverd. Eye Target stuurt ook sms-berichten om de mensen aan te moedigen voor PAM te stemmen. Deze berichten kosten aan PAM maar één derde van de normale prijs van een sms in Marokko.

De verkiezingscampagne van de Partij van Vooruitgang en Socialisme (PPS) wordt beheerd door het agentschap "Le Messager", eigendom van partijleden, die de filmpjes produceert dat PPS gebruikt voor zijn campagne.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team