36 miljard voor wegennet Marokko
Marokko gaat 36 miljard dirham investeren in de ontwikkeling van een functioneel wegennet op het platteland. Dat liet minister Aziz Rebbah van Vervoer en Logistiek weten.
14 februari 2016 - 14:45 - Economie
In het noorden van Marokko worden vijf nieuwe dammen met een totale capaciteit van 800 miljoen m3 aangelegd. Dat meldt onderminister Charafat Afilal van Water.
Volgens de bewindsvrouw zijn reeds drie dammen in aanbouw in Martil, Dar Khrofa en Kharrob. De dam van Moulay Bouchta is klaar en de bouw van een vijfde dam in Ghiss zal dit jaar van start gaan.
De dammen zullen dienen voor de voorziening in drinkwater en de irrigatie van 22.000 hectare landbouwgrond in de regio.
Lees meer
Marokko gaat 36 miljard dirham investeren in de ontwikkeling van een functioneel wegennet op het platteland. Dat liet minister Aziz Rebbah van Vervoer en Logistiek weten.
Koning Mohammed VI heeft maandag twee nieuwe fabrieken in Jorf Lasfar ingehuldigd. De eerste fabriek is gewijd aan de productie van meststoffen en de tweede aan de ontzilting...
Marokko gaat twee nieuwe dammen met een opslagcapaciteit van 1210 miljoen m3 in Sefrou en Khemisset bouwen.
In het noord-Marokkaanse Tetouan worden in de komende maanden twee luxueuze hotelcomplexen geopend.
Koning Mohammed VI heeft vrijdag de bouw gelanceerd van een nieuwe industrieel complex in het zuid-Marokkaanse Laayoune.