Zoeken

Marokko: Spaanse kankerverwekkende fruitsap in beslag genomen

2 juli 2019 - 22:00 - Marokko

Geschreven door Said A.

Een grote hoeveelheid fruitsap afkomstig uit Spanje is eind vorige week door de Marokkaanse sanitaire diensten in beslag genomen. Analyses toonden aan dat de fruitsap kankerverwekkende stoffen bevatte.

Volgens een verklaring van de Marokkaanse voedsel- en warenautoriteit ONSSA werd 22 ton fruitsap door de douane geconfisqueerd.

De fruitsap werd in poedervorm ingevoerd en was bestemd voor kinderen. Op de etiket werd niets vermeld over de ingrediënten waardoor werd besloten om monsters te analyseren.

Al Massae bericht dat deze analyses hebben aangetoond dat in de fruitsappen drie verschillende voedingskleurstoffen waren gebruikt die als kankerverwekkend worden beschouwd.

Lees meer

Marokko : arrestaties voor gijzeling en gewapende diefstal

Drie verdachten zijn vorige week door de politie in Rabat gearresteerd voor een gewapende overval en gijzeling.

Eid ul-Adha: schapen in Marokko vetgemest met pluimveemest

De Marokkaanse voedsel- en warenautoriteit ONSSA heeft besloten om hard op te treden tegen het gebruik van pluimveemest door veehouders om hun dieren voor Eid ul-Adha vet te...

Marokko: 970 ton gevaarlijke goederen in beslag genomen

In het tweede kwartaal van het jaar hebben teams van de voedsel en warenautoriteit ONSSA 972 ton bedorven voedsel in beslag genomen in Marokko.

Marokko: 184.000 gevaarlijke opladers in beslag genomen

Het Marokkaanse ministerie van Industrie en Handel heeft in samenwerking met de douanediensten 184.250 telefoonopladers afkomstig uit Azië in beslag genomen.

Tanger Med: 190.000 opladers in beslag genomen

Een team van het Marokkaanse ministerie van Industrie en Handel heeft donderdag, in samenwerking met de douane, een lading van 192.000 telefoonopladers in beslag genomen in de...

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team