Oplichtersbende in Kenitra opgerold
Een oplichtersbende is in Kenitra door de politie opgerold. De bende zou vooral zakenmensen hebben opgelicht met het verhaal om een kist vol euro’s om te zetten naar dirhams.
11 december 2020 - 22:20 - Marokko
De slachtoffers van de ’Jaren van lood’ wachten nog steeds op de behandeling van hun pensioenaanvragen. Deze zouden door administratieve rompslomp nog steeds niet zijn afgewikkeld. De deadline staat vooralsnog op het einde van het jaar voor sommige slachtoffers.
Volgens de nationale mensenrechtenorganisatie CNDH worden er momenteel besprekingen gehouden met verschillende overheidsdiensten om de dossiers van de slachtoffers te behandelen.
Volgens een verklaring van de CNDH hebben sommige slachtoffers hun aanvraag te laat ingediend. Zij komen met de verklaringen omdat er voor de regionale hoofdkantoren gedemonstreerd zal worden door slachtoffers. Zij eisen compensatie voor hun leed waar ze volgens het verzoeningsprogramma IER, dat in 2004 door Koning Mohammed VI in het leven is geroepen, ook recht op hebben.
De commissie geeft aan dat er al een oordeel is geveld over de meeste dossiers. Zij zeggen niet te gaan over dossiers die te laat zijn ingeleverd. De CNDH is echter bereid om met een oplossing te komen.
Lees meer
Een oplichtersbende is in Kenitra door de politie opgerold. De bende zou vooral zakenmensen hebben opgelicht met het verhaal om een kist vol euro’s om te zetten naar dirhams.
Het bedrijf Ecomail, dat is gevestigd in Casablanca, heeft een tiental vrouwelijke werknemers na 30 jaar trouwe dienst ontslagen. Een van de vrouwen geeft een aangrijpende...
Een directeur van een vastgoedbedrijf is afgelopen dinsdag in Nador opgepakt. De man zou tientallen mensen hebben opgelicht die een woning bij hem kochten. Onder de slachtoffers...
In Marokko zullen 624 slachtoffers van de loodjaren onder het bewind van wijlen Koning Hassan II een vergoeding ontvangen.
Bij een zwaar verkeersongeval in de regio van Settat zijn zondag twee broers en hun zus om het leven gekomen.