Marokko investeert 36 miljard in infrastructuur
Marokko gaat in de loop van het jaar ruim 36 miljard dirham investeren in de ontwikkeling van zijn infrastructuur. Dat meldt Redouane Belarbi, secretaris-generaal van het...
4 februari 2015 - 12:11 - Economie
De Interministeriële Watercommissie heeft begin deze week in Rabat een vergadering gehad over het ontwikkelingsplan van de watersector in Marokko. Gigantische investeringen staan gepland.
Tijdens de meeting, voorgezeten door Premier Abdelilah Benkirane, werd besloten dat het ’Nationaal Waterplan’ tijdens de volgende zitting van de Hoge Raad voor Water en Klimaat zal worden voorgesteld.
Onderminister van Water Charafat Afilal presenteerde het plan en gaf te kennen dat deze ruim 191 miljard dirham aan leningen zal vereisen tegen 2030. Daarbij komt nog 29 miljard dirham voor de overbrenging van water tussen stroomgebieden.
Het projectplan zal door een afhankelijke commissie opnieuw worden geanalyseerd en de financieringsmechanismen herzien.
Lees meer
Marokko gaat in de loop van het jaar ruim 36 miljard dirham investeren in de ontwikkeling van zijn infrastructuur. Dat meldt Redouane Belarbi, secretaris-generaal van het...
Het wagenpark van de Marokkaanse overheid telt ruim 115.000 voertuigen. Enkel de brandstofkosten lopen jaarlijks al op tot 1,1 miljard dirham!
Marokko gaat ruim 220 miljard dirham besteden aan wapens. Dat is een jaarlijkse budgetverhoging van 9 procent volgens een nieuw rapport van Strategic Defense Intelligence.
Het Marokkaans fosfatenbedrijf OCP gaat 10 miljard dirham investeren in een industrieel project in de regio van Meknes.
Marokkaanse telecomoperator Inwi gaat in de komende vijf jaar 10 miljard dirham investeren in de ontwikkeling van het 4G-netwerk in Marokko.