Zoeken

Marokko: gemeenteraadsleden Khemisset met coronavirus besmet

1 april 2020 - 16:40 - Marokko

Geschreven door Laila A.

Twee gemeenteraadsleden uit Khemisset zijn positief getest op het coronavirus, wat voor enige bezorgdheid zorgt bij de plaatselijke autoriteiten.

Hamid Belfil en Said Khalfi werden beiden in quarantaine geplaatst in hun woningen na positief te zijn getest.

Barlamane bericht dat de twee verantwoordelijken in de afgelopen weken aan een groot aantal officiële evenementen hebben deelgenomen.

Een onderzoek is aan de gang naar alle mensen met wie Belfil en Khalfi in contact zijn geweest voordat ze positief werden getest.

In Marokko werden tot nu toe 638 besmettingen met het coronavirus vastgesteld. In het land werd de noodtoestand afgekondigd en werden alle grenzen en het luchtruim gesloten.

Lees meer

Coronavirus Marokko: dit zijn de nieuwe cijfers

De coronavirus epidemie blijft groeien in Marokko. 253 nieuwe coronabesmettingen werden in de afgelopen 24 uur vastgesteld in het koninkrijk.

Zes gemeenteraadsleden Kenitra testen positief op corona

Na Aziz Rebbah, minister én burgemeester van Kenitra, zijn zes leden van de gemeenteraad van dezelfde stad positief getest op het coronavirus.

Coronavirus : al 37 besmettingen in Marokko

Het aantal coronavirus besmettingen stijgt in Marokko. Acht nieuwe gevallen werden in de afgelopen uren vastgesteld. In het koninkrijk zijn nu 37 mensen besmet.

Alle coronapatiënten in Laayoune-Sakia El Hamra genezen

Goed nieuws in de regio Laayoune-Sakia El Hamra. Alle mensen die er positief werden getest op het coronavirus zijn genezen volgens de regionale afgevaardigde van het ministerie...

Marokko: coronavirus bereikt gevangenissen

De Marokkaanse gevangenis administratiedienst DGAPR heeft zondag in een verklaring laten weten dat elf mensen positief waren getest op het coronavirus in Marokkaanse gevangenissen.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team