In een poging om een einde te maken aan de aanvallen op Marokkaanse snelwegen heeft snelwegbeheerder ADM de installatie aangekondigd van bewakingscamera’s en hekken.
Deze aankondiging gebeurde maandag na een vraag in het parlement aan minister Abdelkader Amara van Vervoer en Uitrusting over de aanvallen waarvan snelweggebruikers regelmatig het slachtoffer zijn.
Naast de camera’s, bedoeld om "individuen te identificeren die strafbare daden plegen en waarvan de meesten onder invloed van drugs handelen", zullen ook hekken op alle bruggen worden geplaatst.
Abdelkader Amara herinnerde er tevens aan dat ADM niet verantwoordelijk is voor de bruggen op de snelwegen en kondigde de oprichting aan van een commissie om oplossingen te vinden.
Begin deze maand overleed een vrouw nadat onbekenden een steen door de voorruit van de auto van haar zoon hadden gegooid op de snelweg tussen Sidi Allal El Bahraoui en Tiflet. Een verdachte werd gearresteerd.
Bladna.nl volgen
Mis geen enkel nieuws over Marokko en Marokkanen in Nederland.
Het is eindelijk zover. Het Onderzoeksinstituut voor zonne- en nieuwe energieën Iresen heeft de installatie aangekondigd van de allereerste oplaadpunten op rustplaatsen langs de...
Marokko heeft in de afgelopen maanden een vijftigtal bewakingscamera’s laten installeren op de snelweg Rabat-Casablanca-Berrechid. Andere snelwegen worden in de komende maanden...