4 november 2014 - 20:23 - Marokko
Marokkanen zijn te naïef omdat ze te veel in peilingen geloven. Dat blijkt uit een - zeer ernstig - onderzoek van de World Independent Network of Market Research en Gallup.
Het onderzoek verdeelt de deelnemers in drie groepen: naïef, critici en cynici. Marokkanen behoren helaas tot de groep naïeven, omdat ruim 40% in polls gelooft. Tot dezelfde groep behoren ook onder meer Nigeria, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië en India.
Mensen uit Frankrijk, de Filipijnen en Zweden bijvoorbeeld hebben de neiging om helemaal niet in peilingen te geloven.
Het onderzoek werd uitgevoerd op een steekproef van 47.720 mensen uit 47 landen. Ruim 50% van alle deelnemers geloven weinig in polls die in of door hun eigen land worden gepubliceerd. 30% gelooft er sterk in en 15% helemaal niet.
Volgens de makers van het onderzoek hebben 5% van de deelnemers de vragen niet beantwoord.
Air Arabia opent nieuwe hub in Tetouan
Marokko scoort laag op levenskwaliteit-ranking
Marokko’s strategie om miljoen Amerikaanse toeristen aan te trekken
Zaak "Escobar van de woestijn": Abdenbi Bioui in kritieke toestand
Chloe Kelly geniet van zonnige vakantie in Marrakech
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Air Arabia opent nieuwe hub in Tetouan
Marokko scoort laag op levenskwaliteit-ranking
Marokko’s strategie om miljoen Amerikaanse toeristen aan te trekken
Richkid veroordeeld tot doodstraf voor moord in Marokko
Chinese Temu wil Marokkaanse markt veroveren
Grootschalige lastercampagne tegen taxisector Casablanca
Drugshandel binnen Marokkaanse politie: agent betrapt met cocaïne
Cryptohandel bij bank in Fez: vier verdachten voor de rechter