15 januari 2015 - 19:19 - Marokko
Terwijl vele Marokkanen enkel trouw zweren aan McDonald’s, blijkt uit een onderzoek van The Economist dat ze eigenlijk veel liever Pizza Hut hebben.
Het Britste tijdschrift publiceerde een interactieve kaart van fastfood naties. Daarvoor werd gekeken naar gegevens van Amerikaanse fastfoodketens en de Wereldbank.
Marokkanen hebben dus liever een pizza bij Pizza Hut dan een Big Mac bij McDonald’s. Ook onze Saoedische vrienden en de Sri Lankanen geven de voorkeur aan Pizza Hut.
In Europa is Ronald de grote winnaar, behalve in het Verenigd Koninkrijk, waar Subway de beste resultaten behaalt. Subway is ook een hit in Noord-Amerika, Brazilië, Rusland en Australië.
China en Egypte zijn daarentegen fans van KFC terwijl Starbucks nog steeds moeilijkheden ervaart om een plek te veroveren.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Marokko en Algerije wedijveren ook over militair budget
Douanier in joggingbroek! Marokko kijkt verbaasd
Nador maakt van Kariat Arekmane vakantieparadijs
Cannabisthee? Marokko lanceert commercialisering
Marokko zet AI-camera’s in op scholen
Royal Air Maroc start nieuwe directe vlucht