18 juni 2022 - 11:00 - Economie
Uit een door de Sunergia Group uitgevoerde studie over de consumptiegewoonten van Marokkanen, blijkt dat velen van hen de voorkeur geven aan in Marokko geproduceerde producten.
De studie, getiteld "Voorkeuren van de consument: Marokkanen versus buitenlandse merken", werd uitgevoerd door de groep Sunergia in samenwerking met L’Économiste. Onder de 1004 telefonisch ondervraagde personen gaf 60% aan de voorkeur te geven aan Marokkaanse merken, terwijl 20% het bij buitenlandse merken houdt en nog eens 20% een neutrale houding aanneemt.
Lees ook: Cosmetica « made in Morocco » wil Dubai veroveren
Uit het onderzoek blijkt ook dat de voorkeur voor Marokkaanse merkproducten toeneemt met de leeftijd. 86% van de 56-64-jarigen, die op het platteland wonen, voelt zich thuis bij lokale producten, tegen slechts 46% van de 18-24-jarigen die in stedelijke gebieden woont.
Lees ook: Marokkaanse consument heeft voorkeur voor "made in Morocco"
Het is niet de eerste keer dat de Sunergia Group een enquête houdt over het koopgedrag van Marokkanen. Een eerder onderzoek uit 2018 toonde aan dat de belangstelling van Marokkanen voor buitenlandse producten was afgenomen, terwijl het aandeel van degenen die de voorkeur gaven aan Marokkaanse producten niet was toegenomen.
Dit zijn de beste stranden in Marokko deze zomer
Marokko overtreft Algerije: F-35 gevechtsvliegtuigen onderweg
Gedwongen tot huwelijk in Marokko, daarna tot seks: Ariane’s strijd
Marokkaanse diaspora: medicijnen mee naar Marokko? Dit moet je weten
Nederlandse touroperators verkennen Marokko
Verplichte cursus voor Marokkanen vóór aankomst in Vlaanderen
Marokko neemt de leiding in de mondiale auto-industrie
DFDS koopt scheepvaartroutes Spanje-Marokko
Marokko ontvangt 60.000 ton graan uit Kazachstan
Sterke week voor Marokkaanse dirham
Nieuwe EU-regels bedreigen Marokkaanse tomatenexport
Marokkaanse blauwe bessen scoren ongekend succes in de VS
Spaanse partijen eisen wapenexportverbod naar Marokko
Canadees bedrijf boort naar titanium in Marokko