18 juni 2022 - 11:00 - Economie
Uit een door de Sunergia Group uitgevoerde studie over de consumptiegewoonten van Marokkanen, blijkt dat velen van hen de voorkeur geven aan in Marokko geproduceerde producten.
De studie, getiteld "Voorkeuren van de consument: Marokkanen versus buitenlandse merken", werd uitgevoerd door de groep Sunergia in samenwerking met L’Économiste. Onder de 1004 telefonisch ondervraagde personen gaf 60% aan de voorkeur te geven aan Marokkaanse merken, terwijl 20% het bij buitenlandse merken houdt en nog eens 20% een neutrale houding aanneemt.
Lees ook: Cosmetica « made in Morocco » wil Dubai veroveren
Uit het onderzoek blijkt ook dat de voorkeur voor Marokkaanse merkproducten toeneemt met de leeftijd. 86% van de 56-64-jarigen, die op het platteland wonen, voelt zich thuis bij lokale producten, tegen slechts 46% van de 18-24-jarigen die in stedelijke gebieden woont.
Lees ook: Marokkaanse consument heeft voorkeur voor "made in Morocco"
Het is niet de eerste keer dat de Sunergia Group een enquête houdt over het koopgedrag van Marokkanen. Een eerder onderzoek uit 2018 toonde aan dat de belangstelling van Marokkanen voor buitenlandse producten was afgenomen, terwijl het aandeel van degenen die de voorkeur gaven aan Marokkaanse producten niet was toegenomen.
Casablanca worstelt met miljoenenschuld aan busbedrijf
Mysterieuze dood jonge vrouw op landgoed Marokkaanse miljardair
Drama in Tanger: vrouw probeert baby in ravijn te gooien
Hittegolf na hittegolf in Marokko: dit is waarom
Online nepnieuws bedreigt toerisme Noord-Marokko
Ouezzane in het donker door stroomdiefstal
Olijfolie in Marokko op recordprijs 150 dirham?
Auto-industrie: Marokko stoot Zuid-Afrika van troon
Marokkaanse judowereld in shock na ongeval kampioen
Marokko investeert miljarden in spoorwegen
Air Arabia breidt uit met nieuwe vluchten vanuit Tanger en Tetouan
Marokkaanse visserijsector krimpt, Al Hoceima vormt uitzondering
Marokko kreunt onder prijsstijgingen, Al Hoceima koploper
Marokko nieuwe speeltuin voor Chinese auto-industrie