18 juni 2022 - 11:00 - Economie
Uit een door de Sunergia Group uitgevoerde studie over de consumptiegewoonten van Marokkanen, blijkt dat velen van hen de voorkeur geven aan in Marokko geproduceerde producten.
De studie, getiteld "Voorkeuren van de consument: Marokkanen versus buitenlandse merken", werd uitgevoerd door de groep Sunergia in samenwerking met L’Économiste. Onder de 1004 telefonisch ondervraagde personen gaf 60% aan de voorkeur te geven aan Marokkaanse merken, terwijl 20% het bij buitenlandse merken houdt en nog eens 20% een neutrale houding aanneemt.
Lees ook: Cosmetica « made in Morocco » wil Dubai veroveren
Uit het onderzoek blijkt ook dat de voorkeur voor Marokkaanse merkproducten toeneemt met de leeftijd. 86% van de 56-64-jarigen, die op het platteland wonen, voelt zich thuis bij lokale producten, tegen slechts 46% van de 18-24-jarigen die in stedelijke gebieden woont.
Lees ook: Marokkaanse consument heeft voorkeur voor "made in Morocco"
Het is niet de eerste keer dat de Sunergia Group een enquête houdt over het koopgedrag van Marokkanen. Een eerder onderzoek uit 2018 toonde aan dat de belangstelling van Marokkanen voor buitenlandse producten was afgenomen, terwijl het aandeel van degenen die de voorkeur gaven aan Marokkaanse producten niet was toegenomen.
Imam onder vuur na handkus aan minister in Israël (video)
Politicus in Marokko: "Alcohol ok en executie voor corrupten"
Plannen voor nieuwe luchthaven in Marokko concreet
WK 2030: Marokko’s grootste gok of gouden kans?
Marokkaans-Zwitserse Alayah Pilgrim maakt furore op Euro 2025
Renovatie plein wekt woede in Al Hoceima
Plannen voor nieuwe luchthaven in Marokko concreet
WK 2030: Marokko’s grootste gok of gouden kans?
Bedrijven in Marokko massaal ten onder
Marokkaans vastgoed maakt comeback
Dirham in de lift: Marokko ziet munt stijgen
3 miljard dirham buiten beeld door illegale parkeerwachters in Marokko
Marokko kiest voor nieuw belastingstelsel
Royal Air Maroc floreert, Air Algérie blijft achter