29 november 2021 - 19:40 - Economie
De industriële koekjessector in Marokko wordt voor 62% gedomineerd door twee bedrijven volgens een studie van de Sunergia-groep en kent een "goed groeitempo", met een omzet van 2,7 miljard dirham in 2018.
Volgens de gegevens van Sunergia, die een onderzoek uitvoerde naar de bekendheid van koekjesmerken in Marokko in het kader van een reeks gewijd aan Top-Of-Mind merken, wordt de Marokkaanse koekjesmarkt voor 62% gedomineerd door twee bedrijven, Mondelez (Ex Bimo - Kraft Food) en Excelo (Best Biscuit Maroc). De rest van de markt is verdeeld tussen de merken Henry’s, Alimani, Bipan, Reda Food en verschillende kleine plaatselijke fabrikanten en distributeurs van ingevoerde producten.
Lees ook: Marokko: chocolademarkt bloeit ondanks coronacrisis
Op de ranglijst van de 10 bekendste koekjes in Marokko, plaatst Sunergia 7 merken van de reus Mondelez bovenaan de lijst. "Tagger", "Bimo" en "Tonik" bezetten de eerste drie plaatsen.
Lees ook: Ramadan: bakkerijen doen goede zaken
Daarna volgen de merken Oréo, die de voorkeur krijgen van jongeren onder de 34 jaar (13%), singles (12%) en stadsmensen (13%), het merk Henry’s dat wordt gewaardeerd door mensen van 45-54 jaar (21%) en ten slotte de merken Top Cookies (7%) en Momo (5%), die zeer aanwezig zijn dankzij hun zichtbaarheid op Facebook en Instagram.
Achraf Hakimi en rapper Morad samen gespot in Tanger (video)
Boko Haram-leider uitgeschakeld na tip van Marokko
Marokko doet het goed: land telt 7500 miljonairs
Wie is de nieuwe vriendin van Lamine Yamal?
Marokkaanse vastgoedmagnaten verdacht van witwassen drugsgeld
Marokkaanse motorrijder komt om bij crash in Florida
Boycot doet Danone wankelen in Marokko
Goed nieuws voor Marokkaanse economie: dirham stijgt
TotalEnergies verkiest Marokko, onvrede in België
Turkse export van machines naar Marokko groeit fors
Grote Spaanse groep verlaat Marokko
Miljardenverlies voor Marokko door fraude met douanepapieren
Marokko koopt meeste Tunesische dadels op
Geld meenemen naar Marokko? Let op!