29 november 2021 - 19:40 - Economie
De industriële koekjessector in Marokko wordt voor 62% gedomineerd door twee bedrijven volgens een studie van de Sunergia-groep en kent een "goed groeitempo", met een omzet van 2,7 miljard dirham in 2018.
Volgens de gegevens van Sunergia, die een onderzoek uitvoerde naar de bekendheid van koekjesmerken in Marokko in het kader van een reeks gewijd aan Top-Of-Mind merken, wordt de Marokkaanse koekjesmarkt voor 62% gedomineerd door twee bedrijven, Mondelez (Ex Bimo - Kraft Food) en Excelo (Best Biscuit Maroc). De rest van de markt is verdeeld tussen de merken Henry’s, Alimani, Bipan, Reda Food en verschillende kleine plaatselijke fabrikanten en distributeurs van ingevoerde producten.
Lees ook: Marokko: chocolademarkt bloeit ondanks coronacrisis
Op de ranglijst van de 10 bekendste koekjes in Marokko, plaatst Sunergia 7 merken van de reus Mondelez bovenaan de lijst. "Tagger", "Bimo" en "Tonik" bezetten de eerste drie plaatsen.
Lees ook: Ramadan: bakkerijen doen goede zaken
Daarna volgen de merken Oréo, die de voorkeur krijgen van jongeren onder de 34 jaar (13%), singles (12%) en stadsmensen (13%), het merk Henry’s dat wordt gewaardeerd door mensen van 45-54 jaar (21%) en ten slotte de merken Top Cookies (7%) en Momo (5%), die zeer aanwezig zijn dankzij hun zichtbaarheid op Facebook en Instagram.
Europa zoekt naar deze vermiste Marokkaanse topsporters
Politicus vast voor vastgoedfraude in Tanger
Belangrijke verbindingsweg in Nador is "een schande"
Marokkaans raadslid doneert lever om tante te redden
Nederlander betrapt met camper vol hasj bij grens Marokko
Rapper Anas en Fidji Ruiz zwaargewond na ongeval in Marokko
Marokko kiest voor nieuw belastingstelsel
Royal Air Maroc floreert, Air Algérie blijft achter
Chinese auto-invasie in Marokko baart zorgen
Marokko’s kostelijke strijd om oogsten te redden
Russische diesel via Marokko naar Spanje gesmokkeld
Slim belasting besparen op je woning in Marokko
Emirates werft massaal cabinepersoneel in Marokko
Hollands groen verovert Marokko!