26 november 2019 - 12:40 - Marokko
Amal Kadiri, een Marokkaanse vrouw die jarenlang in Canada woonde, behoort tot de 200 slachtoffers die door de Marokkaanse vastgoedgroep Bab Darna werden opgelicht.
De vrouw vertelde aan de media hoe ze door de groep voor 850.000 dirham was opgelicht. Ze had drie appartement gereserveerd na een reclamecampagne van Bab Darna, waarbij aan kopers van twee appartement een derde appartement gratis werd aangeboden.
Het vastgoedproject moest in Casablanca worden gebouwd en de werken moesten drie jaar geleden van start gaan. Dat is althans wat de groep in de reclamespotjes die op 2M tijdens de Ramadan werden uitgezonden beloofde.
Hespress bericht dat Amal Kadiri, die net met pensioen was en nog in Canada woonde, aan haar zus vroeg om drie appartement op haar naam te reserveren. Ze betaalde daarvoor een voorschot van 850.000 dirham. Sindsdien heeft ze nooit meer iets van Bab Darna vernomen.
Toen Amal onlangs besloot om definitief naar Marokko terug te keren, bezocht ze herhaaldelijk het hoofdkwartier van de groep in de wijk Maarif, in een poging om haar geld terug te krijgen, tevergeefs.
Mohamed El Ouardi, CEO van Bab Darna, werd enkele dagen geleden door de politie gearresteerd toen hij het land wilde ontvluchten. Ruim 200 klachten werden tegen zijn bedrijf ingediend.
Spanje en Marokko wijzigen plan voor tunnel onder Straat van Gibraltar
VAE geven gevechtsvliegtuigen toch niet aan Marokko
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Marrakech bruist weer van leven, toeristische sector dolblij
Illegale constructies op stranden Sidi Ifni gesloopt
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Spanje en Marokko wijzigen plan voor tunnel onder Straat van Gibraltar
Marrakech bruist weer van leven, toeristische sector dolblij
Illegale constructies op stranden Sidi Ifni gesloopt
Strengere regels voor autoverhuur in Marokko
Drugsbaron Reda Abakrim alias "Turbo" opnieuw voor de rechter
Air Arabia opent nieuwe hub in Tetouan
Marokko scoort laag op levenskwaliteit-ranking
Marokko’s strategie om miljoen Amerikaanse toeristen aan te trekken