24 maart 2025 - 18:50 - Economie
Het Marchica Lagoon Site Development Agency (AASLM) heeft aan Perspective Agency Sarl de opdracht gegund voor het ontwerpen van de visuele identiteit en communicatiematerialen voor het Marchica lagune-project in de regio Nador.
Het contract, dat na een aanbesteding werd gesloten, bedraagt 856.000 dirham. De opening van de biedingen, die op 23 januari plaatsvond, maakte het mogelijk om de voorstellen van de kandidaten te beoordelen, voordat de evaluatiecommissie op 17 maart haar oordeel velde. De keuze viel op het aanbod dat het best aansloot bij de verwachtingen van de opdrachtgever.
Lees ook: Wereldbank investeert 250 miljoen dollar in Nador
Met deze opdracht wil de AASLM de lagune voorzien van een gestructureerde grafische identiteit en communicatiemiddelen die zijn aangepast aan de lopende transformaties. Het doel is om de ambities van het project door middel van beeld en discours over te brengen, met respect voor de geest van de plaats.
Lees ook: Marokko investeert fors in lagune van Nador
Hoewel het belang van een dergelijke aanpak voor iedereen duidelijk is, roept de kostprijs van 856.000 dirham vragen op bij sommige waarnemers die aandacht hebben voor budgettaire afwegingen bij ruimtelijke ordening.
Sherine dreigt met rechtszaak na kritiek in Marokko
Topteam: Hammouchi gaat samenwerken met VAE-inlichtingendienst
Zomerreis naar Marokko dreigt fiasco te worden door hoge prijzen
Marokko onthult schokkende cijfers over gifdieren
Marokko schrapt douanerechten op Turkse importen
Hakim Ziyech weigert miljoenenvoorstellen uit Golf
Marokko schrapt douanerechten op Turkse importen
Marokkaanse auto-industrie onder druk: export daalt
Marokko bereidt grote economische hervorming voor
Turkije wil LNG-terminal leveren voor Nador West Med
Marokko en Oekraïne sluiten deal in Istanbul
Marokko en Turkije sluiten cruciale overeenkomsten
Chinese export domineert handel met Marokko
Marokkaanse belastingdienst boekt flinke winst