24 maart 2025 - 18:50 - Economie
Het Marchica Lagoon Site Development Agency (AASLM) heeft aan Perspective Agency Sarl de opdracht gegund voor het ontwerpen van de visuele identiteit en communicatiematerialen voor het Marchica lagune-project in de regio Nador.
Het contract, dat na een aanbesteding werd gesloten, bedraagt 856.000 dirham. De opening van de biedingen, die op 23 januari plaatsvond, maakte het mogelijk om de voorstellen van de kandidaten te beoordelen, voordat de evaluatiecommissie op 17 maart haar oordeel velde. De keuze viel op het aanbod dat het best aansloot bij de verwachtingen van de opdrachtgever.
Lees ook: Wereldbank investeert 250 miljoen dollar in Nador
Met deze opdracht wil de AASLM de lagune voorzien van een gestructureerde grafische identiteit en communicatiemiddelen die zijn aangepast aan de lopende transformaties. Het doel is om de ambities van het project door middel van beeld en discours over te brengen, met respect voor de geest van de plaats.
Lees ook: Marokko investeert fors in lagune van Nador
Hoewel het belang van een dergelijke aanpak voor iedereen duidelijk is, roept de kostprijs van 856.000 dirham vragen op bij sommige waarnemers die aandacht hebben voor budgettaire afwegingen bij ruimtelijke ordening.
Marokkanen in opstand tegen zomertijd
Marokko: 430 km aan HSL-lijnen in 5 jaar
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?