24 maart 2025 - 18:50 - Economie
Het Marchica Lagoon Site Development Agency (AASLM) heeft aan Perspective Agency Sarl de opdracht gegund voor het ontwerpen van de visuele identiteit en communicatiematerialen voor het Marchica lagune-project in de regio Nador.
Het contract, dat na een aanbesteding werd gesloten, bedraagt 856.000 dirham. De opening van de biedingen, die op 23 januari plaatsvond, maakte het mogelijk om de voorstellen van de kandidaten te beoordelen, voordat de evaluatiecommissie op 17 maart haar oordeel velde. De keuze viel op het aanbod dat het best aansloot bij de verwachtingen van de opdrachtgever.
Lees ook: Wereldbank investeert 250 miljoen dollar in Nador
Met deze opdracht wil de AASLM de lagune voorzien van een gestructureerde grafische identiteit en communicatiemiddelen die zijn aangepast aan de lopende transformaties. Het doel is om de ambities van het project door middel van beeld en discours over te brengen, met respect voor de geest van de plaats.
Lees ook: Marokko investeert fors in lagune van Nador
Hoewel het belang van een dergelijke aanpak voor iedereen duidelijk is, roept de kostprijs van 856.000 dirham vragen op bij sommige waarnemers die aandacht hebben voor budgettaire afwegingen bij ruimtelijke ordening.
Grenspost Beni Nssar onder spanning heropend
Spanjaard overleden na brutale aanval in Marokkaanse geboortestad
Zorgminister op pad in Nador en Driouch
Verkrachtingszaak rond Achraf Hakimi wordt complexer
Marokko sterker dan Duitsland in FIFA-ranglijst
Marokkaanse overheid ontslaat zes politici om corruptie
Strenge controle op brandstof in Marokko
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden