24 maart 2025 - 18:50 - Economie
Het Marchica Lagoon Site Development Agency (AASLM) heeft aan Perspective Agency Sarl de opdracht gegund voor het ontwerpen van de visuele identiteit en communicatiematerialen voor het Marchica lagune-project in de regio Nador.
Het contract, dat na een aanbesteding werd gesloten, bedraagt 856.000 dirham. De opening van de biedingen, die op 23 januari plaatsvond, maakte het mogelijk om de voorstellen van de kandidaten te beoordelen, voordat de evaluatiecommissie op 17 maart haar oordeel velde. De keuze viel op het aanbod dat het best aansloot bij de verwachtingen van de opdrachtgever.
Lees ook: Wereldbank investeert 250 miljoen dollar in Nador
Met deze opdracht wil de AASLM de lagune voorzien van een gestructureerde grafische identiteit en communicatiemiddelen die zijn aangepast aan de lopende transformaties. Het doel is om de ambities van het project door middel van beeld en discours over te brengen, met respect voor de geest van de plaats.
Lees ook: Marokko investeert fors in lagune van Nador
Hoewel het belang van een dergelijke aanpak voor iedereen duidelijk is, roept de kostprijs van 856.000 dirham vragen op bij sommige waarnemers die aandacht hebben voor budgettaire afwegingen bij ruimtelijke ordening.
Prestigeproject Koning Mohammed VI in Tanger verwaarloosd
Marokko U17 wil geschiedenis schrijven in finale tegen Mali
Barak MX, Patriot, Sky Dragon: Marokko bouwt hightech luchtschild
Duizenden xtc-pillen en cocaïne: meerdere arrestaties in Tetouan
Ontvoering Zwitserse in Niger: link met lot Marokkaanse truckers?
Marokko profiteert van trend: binationals kiezen voor Botola Pro
Tanger trekt opnieuw grote internationale speler aan
Nieuwe projecten goed voor tientallen banen in Noord-Marokko
Experts: brandstof in Marokko veel te duur
Britse bankgigant wil zich in Marokko vestigen
Trump-taks: handelsoorlog jackpot voor Marokko?
Tesla vestigt zich in Marokko met mega fabriek
Marokko onder druk door Europese CO2-plannen
Spaanse veehouders in de problemen na verlies Marokkaanse markt