23 december 2014 - 18:12 - Economie
Het merk Marokko is ruim 48 miljard dollar waard en stijgt met drie plaatsen naar de 64e plek in de nieuwe ranking van het Britse instituut Brand Finance.
Volgens de organisatie was het merk Marokko 40 miljard waard in 2013. Voor de ranking werd gekeken naar de investeringen, toerisme, goederen en diensten en het menselijk kapitaal.
Marokko won vijf plaatsen vanwege de goede resultaten van het toerisme en het menselijk kapitaal. In Afrika is Marokko 5e na Zuid-Afrika (35), Nigeria (49), Egypte (54e) en Algerije (56e).
In de Arabische wereld doet Marokko het ook goed op de 8e plek. Eerst komen Saoedi-Arabië (22), de Verenigde Arabische Emiraten (32ste), Qatar (36ste), Koeweit (51e), Egypte (54), Algerije (56e) en Oman (62e). Tunesië staat nog niet in de ranking.
De ranking wordt zonder verrassing aangevoerd door de Verenigde Staten met een merkwaarde van 19.261 miljard dollar. China is tweede met 6352 miljard en Duitsland derde met 4357 miljard.
Boom hotelsector in Marokko baart zorgen op Canarische Eilanden
Sekstoerisme in Marrakech: AMDH woedend
Marokkaanse militaire uitgaven dalen, Algerijnse uitgaven versnellen
Algerijnse bondscoach Tanzania vecht schorsing na kritiek op Marokko aan
Meisje bijna ontvoerd in Beni Mellal
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in