23 december 2014 - 18:12 - Economie
Het merk Marokko is ruim 48 miljard dollar waard en stijgt met drie plaatsen naar de 64e plek in de nieuwe ranking van het Britse instituut Brand Finance.
Volgens de organisatie was het merk Marokko 40 miljard waard in 2013. Voor de ranking werd gekeken naar de investeringen, toerisme, goederen en diensten en het menselijk kapitaal.
Marokko won vijf plaatsen vanwege de goede resultaten van het toerisme en het menselijk kapitaal. In Afrika is Marokko 5e na Zuid-Afrika (35), Nigeria (49), Egypte (54e) en Algerije (56e).
In de Arabische wereld doet Marokko het ook goed op de 8e plek. Eerst komen Saoedi-Arabië (22), de Verenigde Arabische Emiraten (32ste), Qatar (36ste), Koeweit (51e), Egypte (54), Algerije (56e) en Oman (62e). Tunesië staat nog niet in de ranking.
De ranking wordt zonder verrassing aangevoerd door de Verenigde Staten met een merkwaarde van 19.261 miljard dollar. China is tweede met 6352 miljard en Duitsland derde met 4357 miljard.
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Belasting betalen in Marokko verandert
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Ihattaren kiest definitief voor Marokko boven Nederland
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje
Marokko haalt miljardeninvestering binnen voor accu-fabriek
Marokko neemt de leiding in de mondiale auto-industrie